
ΑΝΤΙΓΟΝΗ: Ένα 3D παιχνίδι για τα παιδιά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Γίνε η Αντιγόνη του Σοφοκλή και λύσε τους γρίφους, παίζοντας
“Ένα σκοτεινό πέπλο καλύπτει τον ουρανό της Θήβας, ενώ ο απόηχος των κραυγών της μάχης ακόμα καταβάλλει την ατμόσφαιρα του δοξασμένου βασιλείου. Είναι πια γνωστό σε όλους, ότι οι γιοι του Οιδίποδα έπεσαν στη μάχη με τρόπο τραγικό. Σκοτωμένοι ο ένας από το χέρι του άλλου, μα η μοίρα των κορμιών τους έχει αποφασιστεί να είναι διαφορετική.
Η Αντιγόνη ορκίζεται να τιμήσει το νεκρό αδερφό της.
Στην αποστολή της θα βρεθεί αντιμέτωπη με την εξουσία, τους νόμους των θεών και των ανθρώπων, την κατάρα των προπατόρων της, αλλά και τις ίδιες τις πεποιθήσεις της.
Σε αυτή την αποστολή, η Αντιγόνη είσαι εσύ. Και κρατάς την ιστορία στα χέρια σου”.
Με αυτά τα λόγια στην αρχική οθόνη του 3D παιχνιδιού, της ψηφιακής διαδραστικής εφαρμογής για φορητές συσκευές, οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να μάθουν για την αρχαία τραγωδία, να λύσουν γρίφους και να μάθουν μέσω του παιχνιδιού. Στην ιστοσελίδα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά δίνονται αναλυτικές πληροφορίες για το παιχνίδι.
Πως παίζεται το παιχνίδι
- Μπαίνετε στην Ιστοσελίδα του παιχνιδιού
- Επιλέγετε τον σύνδεσμο που αντιστοιχεί στην φορητή συσκευή σας (links για iOS ή Android)
- Κατεβάζετε την εφαρμογή.
Παίρνετε τον ρόλο της Αντιγόνης και ξεκινάτε την περιπλάνησή σας σε έναν τρισδιάστατο χώρο σε πραγματικό χρόνο.
Η ιστορία ξεκινά. Μαζί και το παιχνίδι.
Ο παίχτης – Αντιγόνη έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει διαφορετικά μονοπάτια με διαφορετικό τέλος αλλά και γρίφους προς επίλυση.
O χορός έχει έντονη την παρουσία του μέσα στο παιχνίδι και αναλαμβάνει το ρόλο του συνοδοιπόρου, του καθοδηγητή αλλά και του αντιπάλου.
«Kαλώς ήρθες, Αντιγόνη!
Η επίθεση των Αργείων στη Θήβα έχει μόλις τελειώσει και η πόλη έχει σωθεί. Το σώμα του αδερφού σου, του Πολυνείκη, βρίσκεται κάπου έξω από τα τείχη, παρατημένο στην τύχη του. Θα το αφήσεις εκεί υπακούοντας το νόμο ή θα προσπαθήσεις να τον θάψεις; Η επιλογή είναι δική σου! Περιηγήσου στην πόλη της Θήβας χρησιμοποιώντας τα κουμπιά ελέγχου και φτιάξε με τις αποφάσεις σου τη δική σου εκδοχή της ιστορίας.
Ο Χορός σχολιάζει κάθε σου κίνηση, δίνοντάς σου χρήσιμες πληροφορίες και κρυμμένα στοιχεία για το πώς θα αλληλεπιδράσεις με τον κόσμο του παιχνιδιού.
Πρόσεξε όμως. Κάθε επιλογή σου μπορεί να σε οδηγήσει σε ένα πολύ διαφορετικό μονοπάτι…
Καλή τύχη λοιπόν”
Η Αντιγόνη του Σοφοκλή μέσω της ψηφιακής διαδραστικής εφαρμογής για φορητές συσκευές, είναι μια πρωτότυπη μουσειοπαιδαγωγική αλλά και στη θεατροπαιδαγωγική εκπαίδευση.
Έχει ως βασικό στόχο την εξοικείωση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την αρχαία τραγωδία, τη σύγχρονη γλώσσα του θεάτρου και την θεατρική πρακτική.
Διακεκριμένοι επιστήμονες και καλλιτέχνες από τον χώρο της αρχαιολογίας, μουσειολογίας, θεατρολογίας και των παραστατικών τεχνών , επιμελήθηκαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος.
Το παιχνίδι σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ως συνέχεια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Από το Μουσείο στο Θέατρο. Ανιχνεύοντας τη Θεατρική Πράξη της Αρχαίας Τραγωδίας» μια σύμπραξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πειραιά μέσω του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά .
Ακούγονται οι ηθοποιοί Ιωσήφ Ιωσηφιδης , Φίλιππος Ψαρράκος, Ιωάννα Τσιγκουρλά. Σενάριο-Κείμενα: Βαγγέλης Λεμπέσης, Σπύρος Κριτσίκης, Γιώργος Δ. Λεμπέσης. Επιμέλεια Ηχου: Γιώργος Α. Λεμπέσης. Παραγωγή: Filippos Petrikkos Webcore Developers LTD. DESIGN&DEVELOPMENT: Olsi Milla – Cubinamics. Επιστημονική Ομάδα: Λεωνίδας Παπαδόπουλος – Θεατρολόγος , Μαρία Αυγούλη – Αρχαιολόγος , Κατερίνα Σέρβη – Μουσειολόγος.
Eντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς Πόρους μέσω του ΠΔΕ. Η Πράξη υλοποιείται σε σύμπραξη του Ο.Π.Α.Ν. με την ΕΦΑ Πειραιώς και Νήσων.