
Εγκρίθηκε το «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Θήρας για το 2021»
Ομόφωνα ενέκρινε το «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Θήρας για το 2021» η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου.
Στη διαδικτυακή συζήτηση με αποκλειστικό θέμα το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ο Δήμαρχος Θήρας Α. Σιγάλας, παρουσίασε συνοπτικά την αποτίμηση της τουριστικής περιόδου 2020 τονίζοντας ότι “παρά τις τρομακτικές δυσκολίες που δημιούργησε η πανδημία του covid-19, η υπευθυνότητα, ο επαγγελματισμός, και το πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργασίας που επεδείχθη από όλους, η Σαντορίνη έμεινε όρθια και ενίσχυσε την τουριστική της εικόνα παγκοσμίως”.
Παρουσιάζοντας το Πρόγραμμα της Τουριστικής Προβολής του Δήμου Θήρας για το 2021, τόνισε ότι ο κεντρικός στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση του τουριστικού brand Σαντορίνη με την ανάδειξη της μοναδικότητας του νησιού, σε όσο το δυνατόν περισσότερους δυνητικούς επισκέπτες, χρησιμοποιώντας κατάλληλα όλα τα εργαλεία που παρέχει σήμερα η ψηφιακή τεχνολογία.
Παρουσίασε τους κύριους άξονες του προγράμματος και τις δράσεις που αφορούν όλους τους τομείς της τουριστικής δραστηριότητας και αναδεικνύουν τον πλούτο και την ποικιλομορφία των τουριστικών προϊόντων που προσφέρει η Σαντορίνη.
Η επικοινωνιακή πολιτική είναι η ορθή και τεκμηριωμένη προβολή, επισήμανε ο Α.Σιγάλας καθώς η Σαντορίνη αποτελεί πιστοποιημένα έναν ασφαλή υγειονομικά προορισμό.
Σημειώνοντας ότι σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία του προγράμματος είναι η ολοκλήρωση των αναγκαίων τουριστικών υποδομών που καθιστούν ανταγωνιστικό έναν κορυφαίο προορισμό όπως η Σαντορίνη.
Δίνοντας τις ειδικότερες κατευθύνσεις του προγράμματος, ανέφερε τη σταδιακή αλλά γρήγορη μετάβαση της Σαντορίνης στην ψηφιακή εποχή, δίνοντας έμφαση στην πράσινη ενέργεια και την προστασία , την ανάδειξη και τη βιώσιμη αξιοποίηση, των περιβαλλοντικών και πολιτιστικών της πόρων.
Τονίζοντας ότι κατά την σύνταξη του προγράμματος, έλαβαν υπόψη τις πρωτόγνωρες συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια τουριστική αγορά, τις “αντοχές” του προϋπολογισμού του Δήμου αλλά και την ανάγκη προετοιμασίας και ετοιμότητας για την μετά covid εποχή.
Ο σχεδιασμός έγινε με κανόνα την ευελιξία ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται γρήγορα κι επιτυχημένα στις εξελίξεις, παρέχοντας ασφαλή κι εγγυημένα αποτελέσματα.
Η Σαντορίνη ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός παγκόσμιας εμβέλειας καλείται να υλοποιήσει για φέτος, ένα πιλοτικό στρατηγικό σχέδιο διαχείρισης κορυφαίου προορισμού με στόχο τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Επισημαίνοντας ότι ο Δήμος Θήρας συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Τουρισμού στην κατάρτιση ενός σημαντικού Σχεδίου Νόμου που αφορά τους Τουριστικούς Προορισμούς Παγκόσμιας Εμβέλειας, οι οποίοι στο εξής θα χαρακτηρίζονται ως Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.
Το Σχέδιο Νόμου προβλέπει για κάθε έναν προορισμό τη δημιουργία ενός Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (Destination Management Organization) καθώς και την ίδρυση Τοπικού Τουριστικού Παρατηρητηρίου.
Οι δράσεις του προγράμματος
- Έρευνα αξιολόγησης του τουριστικού προορισμού Σαντορίνη και διακρίβωση των προτιμήσεων και της ικανοποίησης των επισκεπτών των νησιών του Δήμου Θήρας.
Ανάθεση έρευνας, προκειμένου να αποτυπώνονται τα προφίλ των επισκεπτών, η ταξιδιωτική τους συμπεριφορά, ο βαθμός ικανοποίησης από την παραμονή τους στο νησί, τα κριτήρια και τα κίνητρα των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών κλπ.
Τα ευρήματα της έρευνας, η οποία θα ανατεθεί σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, θα χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και την αναβάθμιση της συνολικής εικόνας του προορισμού.
- Ανάθεση έργου συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ηλεκτρονικής επικοινωνίας και μάρκετινγκ.
Ανάθεση του έργου της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τον Δήμο σε ζητήματα ηλεκτρονικής επικοινωνίας και μάρκετινγκ μέσω social media και web site.
O Δήμος στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα έχει στην διάθεσή του την ανασχεδιασμένη αισθητικά και λειτουργικά διαδικτυακή πύλη Santorini.gr.
Εντός του έτους θα παραληφθεί και το έργο του ψηφιακού ξεναγού. Έτσι ο Δήμος θα διαθέτει δύο πολύ χρήσιμα εργαλεία στον τομέα της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και της ενημέρωσης των δυνητικών επισκεπτών.
Ο ανάδοχος του έργου της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών μεταξύ άλλων θα αναλάβει:
- την δημιουργία, παρακολούθηση και υποστήριξη λογαριασμών σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής προβολής cpc (coast per click) όπως Google Ad Words και Facebook ads για λογαριασμό του Δήμου,
- δημιουργία – αναδιαμόρφωση, ενημέρωση και παρακολούθηση social media channels όπως Facebook, Instagram, you tube κ.α.
- Υλοποίηση πλάνου ψηφιακή διαφήμιση (digital media plan)
Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων ψηφιακής προβολής και δημοσιότητας του προορισμού με στόχευση τις αγορές εξωτερικού, αξιοποίηση συγχρόνων ψηφιακών μέσων, αξιοποίηση του videο marketing, υιοθέτηση συγχρόνων τάσεων προώθησης και προβολής του προορισμού μέσω της αφηγηματικής προσέγγισης (story telling) και διεξαγωγή διαγωνισμών μέσω κοινωνικών δικτύων.
- Καμπάνια δημοσιότητας και προβολής του προορισμού.
Διαφημιστικές καταχωρήσεις και προβολή μέσω ΜΜΕ διεθνούς και πανελλαδικού βεληνεκούς. Προβολή του προορισμού σε inflight έντυπα αεροπορικών εταιρειών καθώς και έντυπα ακτοπλοϊκών εταιριών. Διαφημιστική καμπάνια στις αρχές της τουριστικής περιόδου σε επιλεγμένους πολυσύχναστους χώρους π.χ. Μετρό Αθήνας.
- Ενέργειες και δράσεις δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας.
Συμμετοχή της Σαντορίνης σε καινοτόμες προωθητικές δράσεις στο εξωτερικό και εσωτερικό (π.χ. εκδηλώσεις προώθησης εναλλακτικού τουρισμού, ημέρες γαστρονομίας, εκδηλώσεις προβολής σε μεγάλα εμπορικά κέντρα).
Φιλοξενία στη Σαντορίνη Ελλήνων και ξένων διαμορφωτών της κοινής γνώμης (opinion leaders), όπως δημοσιογράφων του τουριστικού ρεπορτάζ, bloggerς, travel traders, αλλά και προσωπικοτήτων παγκόσμιας εμβέλειας στα πλαίσια της διοργάνωσης press και fam trips ( ταξίδια εξοικείωσης και γνωριμίας).
- Συμμετοχή σε Εκθέσεις
Ο Δήμος Θήρας προγραμματίζει να συμμετέχει και το 2021 σε διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Σχεδιάζεται η συμμετοχή στις παρακάτω εκθέσεις:
International Tourismus Borsa 2021 (ITB) στο Βερολίνο 9-12 Μαρτίου.
Borsa internationale del tourismo 2021 στο Μιλάνο, εντός του Μαΐου.
World travel market 2021 (wtm) στο Λονδίνο 1-3 Νοεμβρίου.
Philoxenia στην Θεσσαλονίκη, τον Νοέμβριο.
Athens international tourism expo 2021 στην Αθήνα το Νοέμβριο.
Η συμμετοχή στις εκθέσεις θα πραγματοποιηθεί αναλόγως των συνθηκών, είτε με φυσικό τρόπο, είτε διαδικτυακά.
- Έντυπο προωθητικό υλικό και ψηφιακές προωθητικές ενέργειες
Επανασχεδιασμός και επανεκτύπωση του γενικού εντύπου προβολής του νησιού στα Αγγλικά. Εκτύπωση θεματικών φυλλαδίων – Πολιτισμός – Δραστηριότητες – Γαστρονομία. Προβολή σε τουριστικά ειδησεογραφικά site τον Μάρτιο και τον Απρίλιο με καταχώρηση άρθρων για την Σαντορίνη και στην συνέχεια προώθησή τους μέσω ψηφιακών καναλιών π.χ. newsletter, Facebook, twitter.
- Αναμνηστικά δώρα
Προμήθεια αναμνηστικών προϊόντων τα οποία θα διανέμονται στις τουριστικές εκθέσεις, στις εκδηλώσεις και θα προσφέρονται σε προσκεκλημένους του νησιού. Φέτος έχουμε στόχο να συνδυάσουμε τα αναμνηστικά δώρα με την προβολή και διάδοση της Παραδοσιακής Σαντορινιάς μουσικής.
- Συνέδρια –Εκδηλώσεις
Οργάνωση εκδηλώσεων με αντικείμενο τον θεματικό τουρισμό και την διαχείριση του πολιτιστικού μας προϊόντος.
- Ανάθεση συμβουλευτικών υπηρεσιών για την υλοποίηση της δράσης «Σαντορίνη, Τουρισμός όλο το χρόνο»
Με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου θέλουμε να δώσουμε έμφαση στον τουρισμό εμπειρίας, ενισχύοντας τον θεματικό τουρισμό στους τομείς εκείνους που θα μας επιτρέψουν την επίτευξη του στόχου «τουρισμός όλο το χρόνο» σημείωσε ο Δήμαρχος Θήρας Α. Σιγάλας επισημαίνοντας ότι για την συγκεκριμένη δράση, ο Δήμος θα αναζητήσει τις συμβουλευτικές υπηρεσίες εξειδικευμένου επαγγελματία στον τουριστικό τομέα.
Τα μέλη της επιτροπής κατέθεσαν τις δικές τους απόψεις για την προετοιμασία και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν αλλά και για την ενίσχυση του προγράμματος τουριστικής προβολής.
Το πρόγραμμα εγκρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή καθώς χαρακτηρίστηκε από όλους ολοκληρωμένο και καινοτόμο, με όραμα και στόχους .
Σημαντική, ήταν η συμμετοχή του Ακαδημαϊκού κ. Χαραλάμπου Ρούσσου, ο οποίος μετέφερε τα τελευταία δεδομένα της επιδημιολογίας και την ταχύτητα των εμβολιασμών, διευκρινίζοντας ότι όλα εξαρτώνται από την συμπεριφορά των πολιτών αυτό το διάστημα, αναφορικά με την τήρηση των υγειονομικών κανόνων και οδηγιών.