
“Ζωφοριάζουσες” η Παλίντα Γεωργουλάκου μιλά για την έκθεση που εγκαινιάζει στο SAF
“Ζωφοριάζουσες” εγκαίνια σήμερα 3 Σεπτεμβρίου στις 12:00 της έκθεσης της Παλίντας Γεωργουλάκου στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας ” Δ.Νομικός”
Οι Κροκοσυλλέκτριες του Ακρωτηρίου της Θήρας, με τις Καρυάτιδες και την Νίκη της Σαμοθράκης ζωντανεύουν μέσα από την παλέτα της ζωγράφου Παλίντας Γεωργουλάκου και υποδέχονται τους φίλους της τέχνης σήμερα 3 Σεπτεμβρίου στις 12:00 στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας- SAF στη Βλυχάδα .
Γυναικείες μορφές όπως οι Κροκοσυλλέκτριες του Ακρωτηρίου της Θήρας αλλά και αγάλματα όπως οι Καρυάτιδες και η Νίκη της Σαμοθράκης απελευθερώνονται και φωλιάζουν στους πίνακες της. Αυτή ήταν και η ανάγκη της δηλώνει στο Santorini Magazine η ζωγράφος, Παλίντα Γεωργουλάκου, να καταφέρει τόσο τις τοιχογραφίες όσο και τα αγάλματα, ζωγραφίζοντας πιστά αντίγραφα των εξαιρετικών ευρημάτων με την τεχνική των τοιχογραφιών του Ακρωτηρίου, να μπορούν να μεταφερθούν.
Όλα ξεκίνησαν πριν 10 χρόνια, δοκιμάζοντας να μάθει την τεχνική του φρέσκο αποτυπώνοντας τις Κροκοσυλλέκτριες του Ακρωτηρίου. Πέρασε καιρός μέχρι να καταφέρει να έχει το αποτέλεσμα που ήθελε έτσι έχτισε και μια ισχυρή σχέση αγάπης με τις τοιχογραφίες της Θήρας. Οι συγκεκριμένες γυναίκες την οδήγησαν στις επόμενες πάλι στην ίδια λογική και με την ίδια τεχνική, στη Νίκη της Σαμοθράκης και τις Καρυάτιδες. Με αποτέλεσμα να έχει δημιουργήσει εξαιρετικά έργα με όλες τις περίτεχνες λεπτομέρειες, των οποίων η έκθεση τιτλοφορείται “Ζωφοριάζουσες”. Ο τίτλος της έκθεσης προέκυψε από το κυρίαρχο στοιχείο που είναι οι γυναίκες στους πίνακες της. Παίζοντας με τις λέξεις, ξεκινώντας από την ζωοφόρο όχι με την αρχιτεκτονική της έννοια αλλά με αυτήν που “φέρει ζωή”, πρόσθεσε την κατάληξη και δημιούργησε τον τίτλο ως φόρο τιμής στις γυναίκες. Η κακοποίηση της γυναίκας που ακούμε καθημερινά είναι ένα ζήτημα που την απασχολεί και την ανησυχεί πολύ ως άνθρωπο μας εκμυστηρεύτηκε.
Δεν έχει απαντήσει ακόμη στο ερώτημα γιατί ζωγραφίζει γυναίκες και τι την οδηγεί σ’ αυτό, αλλά γνωρίζει γιατί αποδέχθηκε την πρόσκληση χωρίς δεύτερη σκέψη να εκθέσει τα έργα της στην Θήρα. Είναι ο χώρος που γέννησε την έμπνευση της, τις Kροκοσυλλέκτριες και δεν μπορούσε να αρνηθεί μια επίσκεψη στο σπίτι τους. Πριν από το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας “Δ.Νομικός” η έκθεση της φιλοξενήθηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και σημείωσε μεγάλη επιτυχία καθώς τα έργα της είναι ξεχωριστά, όπως και η ίδια.
Δεν είναι όμως μόνο οι γυναίκες της αρχαιότητα που φιλοξενούνται στον εκθεσιακό χώρο του SAF αλλά και “ο στόλος του Ακρωτηρίου”. Ένα έργο που δίσταζε πάντα να αποτυπώσει. Ξεκίνησε από ένα καραβάκι όπως μας είπε και σ΄ αυτό παρέμεινε επί χρόνια εξασκώντας την τεχνική της . Αφορμή για την δημιουργία του συνόλου του έργου στάθηκε στην έκθεση στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης ένας φιλότεχνος που την παρακάλεσε και επέμενε να προχωρήσει στην δημιουργία του έργου γιατί το ήθελε. Η πρόκληση ήταν μεγάλη όπως και ο φόβος της αν θα καταφέρει να αποτυπώσει στο έργο της την τοιχογραφία του Ακρωτηρίου όπως έπρεπε με τα χρώματα και με την τεχνική του φρέσκο. Έχει μεγάλο σεβασμό στην τέχνη και ειδικά σε ότι προέρχεται από την Ιστορία μας. Το αποτέλεσμα εκτίθεται στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας ” Δ.Νομικός” από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά τα εγκαίνια 3 Σεπτεμβρίου θα παραμείνει μέχρι τέλος του μήνα πριν βρει τη θέση του στο νέο του σπίτι.
Την έκθεση της στην Αθήνα την επισκέφθηκε και ο Διευθυντής της Ανασκαφής του Ακρωτηρίου και επίτιμος καθηγητής Αρχαιολογίας Χρίστος Ντούμας η φράση του οποίου θαυμάζοντας τα έργα της αποτυπώθηκε στο πρόγραμμα της έκθεσης , “Με εντυπωσιάζει η επίδραση που ασκεί η τέχνη της Θήρας τόσο σε καλλιτέχνες όσο και σε απλούς ταλαντούχους ανθρώπους”.
H Παλίντα Γεωργουλάκου δεν προέρχεται από τον χώρο της Τέχνης αλλά από έναν χώρο εκ διαμέτρου αντίθετο . Η επιθυμία της να είναι ανεξάρτητη την οδήγησε στο πολεμικο ναυτικό όπου υπηρέτησε για 28 χρόνια όμως η καλλιτεχνική της φύση δεν την άφησε ήσυχη στιγμή έτσι πήρε την απόφαση να ακολουθήσει το πάθος της και τα έργα της επιβεβαιώνουν πως αυτός ήταν ο δρόμος της .
Η ιστορία της άλλωστε δείχνει ότι πάντα προσπαθούσε να κρατήσει επαφή με την τέχνη καθώς έλαβε μέρος σε σεμινάρια Ιστορίας της Τέχνης, Ζωγραφικής καθώς και σε εργαστήρια Σκηνογραφίας και Ενδυματολογίας. Η ανάγκη της για την καλλιτεχνική της έκφραση επικράτησε, έτσι αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος της επαγγελματικά , να αναζητήσει τη δημιουργικότητα της και τη θέση της στην εικαστική σκηνή.
Παρουσίασε τις πρώτες ατομικές της εκθέσεις ζωγραφικής το 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, « Δρόμοι» και «Ημέρες θάλασσας». Έργα της έχουν εκτεθεί σε ομαδικές εκθέσεις, στην Αθήνα, την Μύκονο, τη Σαντορίνη, το Παρίσι και το Σιαν της Κίνας.
Εμείς σας προτείνουμε να επισκεφθείτε την έκθεση στα εγκαίνια της σήμερα 3 Σεπτεμβρίου στις 12:00 στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας ” Δ.Νομικός” στη Βλυχάδα όπου θα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε και την ζωγράφο Παλίντα Γεωργουλάκου.
Να θαυμάσετε τις Κροκοσυλλέκτριες του Ακρωτηρίου, την Νίκη της Σαμοθράκης, τις Καρυάτιδες αλλά και τον ” Στόλο του Ακρωτηρίου” και πως τις αποτύπωσε στους πίνακες της η Παλίντα Γεωργουλάκου με τα χρώματα και την τεχνική των τοιχογραφιών . Αν πάλι δεν τα καταφέρεται η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά έως και τις 30 Σεπτεμβρίου από τις 12:00 έως τις 18:00.