
Πτώση της κίνησης 20% στη Μύκονο. Τι συμβαίνει με την Σαντορίνη
Οι αυξημένες τιμές των καταλυμάτων και των υπηρεσιών έφερε αιτία της πτώσης της τουριστικής αγοράς
Το καλοκαίρι του 2023 δεν φαίνεται να είναι αυτό που αναμενόταν για την τουριστική αγορά της Μυκόνου. Σε δημοσίευμα στο newmoney επισημαίνεται πως η πτώση κυμαίνεται μεταξύ 15-25% σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε από ξενοδόχους και καταστηματάρχες της εστίασης και της αγοράς γενικά.
Τι φταίει
Η αιτία της πτώσης της τουριστικής αγοράς σύμφωνα με το δημοσίευμα οφείλεται στις αυξημένες τιμές τόσο των καταλυμάτων αλλά και των υπηρεσιών που παρέχονται στο νησί δίνοντας την εντύπωση ότι η Μύκονος επιχειρεί να εκμεταλευτεί την τουριστική αύξηση που σημειώνεται στη χώρα μας.
Απογοητευμένοι εμφανίζονται οι επιχειρηματίες για το πρώτο δίμηνο της σεζόν αναφορικά με τον τζίρο τους και προχωρούν σε μειώσεις στις τιμές χωρίς βέβαια να γνωρίζουν αν θα έχουν αποτέλεσμα οι μειώσεις της τελευταίας στιγμής. Ενώ ταυτόχρονα στοχεύουν στην επιμήκυνση της σεζόν μέχρι τον Νοέμβριο για να καλυφθούν οι απώλειες.
Τι συμβαίνει στη Σαντορίνη
Τα ίδια δεδομένα και στην τουριστική κίνηση της Σαντορίνης το διάστημα Απριλίου – Μαϊου η οποία έχει αποκτήσει τη φήμη του “υπερβολικά ακριβού προορισμού” σημειώνεται στο δημοσίευμα. Συμπληρώνοντας “ Η πτώση φυσικά οφείλεται και στο γεγονός ότι τα δύο αυτά νησιά που αποτελούν το βαρύ πυροβολικό του ελληνικού high-luxury τουρισμού έχουν προ πολλού γίνει απαγορευμένοι τόποι για τους Ελληνες τουρίστες, οι οποίοι δεν είναι εκεί για να καλύψουν το κενό της κίνησης αφού επιλέγουν άλλους ελληνικούς ή και ξένους φθηνότερους προορισμούς”.
Σε ρεπορτάζ του Santorini Magazine για την τουριστική αγορά της Σαντορίνης διαπιστώσαμε σύμφωνα με στοιχεία από επιχειρηματίες του τουρισμού και ξενοδόχους, ότι η αγορά στο νησί μέχρι αυτή τη στιγμή παρουσιάζει πτώση στους τζίρους τουλάχιστον 30%. Τα πολυτελή ξενοδοχεία έχουν διαμονές και κρατήσεις αλλά όχι στα περσινά επίπεδα. Τα καταλύματα μικρότερης κατηγορίας και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια δεν έχουν τις κρατήσεις που αναμένανε ενώ σημειώνονται και αρκετές ακυρώσεις. Οι επισκέπτες στο νησί κατά τις πρωϊνές ώρες είναι πολλοί λόγω της κρουαζιέρας , αλλά στα ταμεία των καταστημάτων δεν αποτυπώνεται αυτή η κίνηση. Την ίδια στιγμή τα καταστήματα εστίασης και τα εμπορικά στα Φηρά αλλά και σε άλλες περιοχές του νησιού , σημειώνουν πτώση του τζίρου τον Απρίλιο από 25-35% με τον Μάϊο να κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα του 20- 25%. Εξαίρεση αποτελούν οι παραλιακές περιοχές του νησιού που σε ορισμένες περιπτώσεις η μείωση του τζίρου αγγίζει το 50%.
Το γρήγορο φαγητό, το σουβλάκι, και τα supermarket στο νησί παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση ενώ σε πολλές περιπτώσεις σχηματίζονται ουρές για να εξυπηρετηθούν. Για τουρισμό με μειωμένη αγοραστική δύναμη και λιγότερο αριθμητικά σε σύγκριση με πέρυσι, κάνουν λόγο οι επιχειρηματίες διαψεύοντας τις φήμες για τις πληρότητες στα καταλύματα και τις εισπράξεις στα καταστήματα εστίασης αλλά και τα εμπορικά. Η κίνηση αναμένεται να βελτιωθεί όπως και οι κρατήσεις σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, από το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου, ωστόσο χάσανε ήδη τους δύο πρώτους μήνες εισπρακτικά, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι αναγκαία.
Το newmoney στο δημοσίευμα του επισημαίνει πως οι ” ποιοτικοί τουρίστες” κατευθύνονται σε άλλες περιοχές καθώς το κριτήριο του value for money είναι μια στρατηγική με την οποία επιλέγουν πλέον να αγοράζουν ταξιδιωτική εμπειρία και οι πλούσιοι τουρίστες.
Χαρακτηριστικές ήταν και οι τοποθετήσεις των περισσότερων συνέδρων στο 1ο διεθνές συνέδριο πολυτελούς τουρισμού που έγινε στη Σαντορίνη σε σχέση με το θέμα. Τόσο στο Santorini Magazine όσο και στα πάνελ οι σύνεδροι επεσήμαναν ότι πολυτέλεια δεν σημαίνει ακρίβεια αλλά ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Υπηρεσίες που δεν περιορίζονται μόνο στον ξενοδοχειακό τομέα και την εστίαση αλλά σε οτιδήποτε επιλέγει ο επισκέπτης σε έναν τόπο. Ποιότητα στις υποδομές, στους δρόμους, στα λιμάνια, τα αεροδρόμια. Να βρίσκεται σε έναν χώρο καθαρό, όμορφο και φιλόξενο που του προσφέρει ταξιδιωτική εμπειρία με ποιοτικά χαρακτηριστικά με επίκεντρο τον άνθρωπο και με σεβασμό στο περιβάλλον.