
«Κυβερνητική ανικανότητα και αποτυχία η αναστολή λειτουργίας των ΕΛΤΑ Courier μέσα στις γιορτές»
Την αντίδραση της αντιπολίτευσης και συγκεκριμένα του Τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μάριου Κάτση προκάλεσε η αναστολή παραλαβής προϊόντων από τα ΕΛΤΑ courier.
Συγκεκριμένα η διοίκηση των ΕΛΤΑ Courier αποφάσισε 12ημερη αναστολή παραλαβής προϊόντων, η οποία ισχύει από χθες 28 Δεκεμβρίου. Αιτία είναι ο φόρτος εργασίας λόγω της πανδημίας που προκάλεσε την αδυναμία της εταιρείας να ανταποκριθεί.
Ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ Μάριος Κάτσης στην δήλωση του, κάνει λόγο για μη ουσιαστική κυβερνητική παρέμβαση στον κλάδο των ταχυμεταφορών τους τελευταίους 9 μήνες. Επισημαίνοντας ότι η διοίκηση των ΕΛΤΑ courier ζητά από το καλοκαίρι να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση με τις ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών καθώς τα ΕΛΤΑ Courier έχουν εξαιρεθεί από το μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής. Ο κ. Κάτσης στην δήλωση του αναφέρει επίσης το ερώτημα «Τι να υποθέσουμε πλέον; Αυτό που φωνάζουμε από την πρώτη στιγμή της ανάληψης διακυβέρνησης από τη ΝΔ; Ότι, δηλαδή, απαξιώνει τα ΕΛΤΑ για να προετοιμάζει το αφήγημα της ιδιωτικοποίησης, για χάρη ιδιωτών, σημερινών ανταγωνιστών των ΕΛΤΑ, με τους οποίους διατηρεί προνομιακές σχέσεις;».
Σας παραθέτουμε την δήλωση του Τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μάριου Κάτση.
«Η 12ήμερη αναστολή παραλαβής προϊόντων στων ΕΛΤΑ Courier που ξεκίνησε σήμερα, αποτελεί μνημείο αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής στα ζητήματα στήριξης και ρύθμισης του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ταχυμεταφορών, συνολικά.
Η απουσία οποιασδήποτε ουσιαστικής κυβερνητικής παρέμβασης στον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθ’ όλη τη διάρκεια της 9μηνης ανεμελιάς από την αρχή της πανδημίας, ακόμα και όταν άρχισαν οι τεράστιες καθυστερήσεις παράδοσης, με τους πολίτες να ταλαιπωρούνται και τους εργαζόμενους να εξουθενώνονται, καταλήγει σήμερα στο να σπάσει ο κρίκος που «φρόντισε» να απαξιώσει περισσότερο. Αυτός της δημόσιας εταιρείας των ΕΛΤΑ Courier.
Από το καλοκαίρι ζητά η διορισμένη διοίκηση της εταιρείας να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση με τις ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών, καθώς μόνο τα ΕΛΤΑ Courier εξαιρέθηκαν από το μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής.
Καμία απόκριση από την κυβέρνηση… Όταν έθεσα το θέμα στη Βουλή κατά τη συζήτηση της τροπολογίας για την αποδιάρθρωση του Ομίλου ΕΛΤΑ, οι συναρμόδιοι Υπουργοί απάντησαν ψευδώς ότι τα παραπάνω δεν ισχύουν, ακόμα κι όταν κατέθεσα στα πρακτικά το έγγραφο αίτημα της διοίκησης.
Καμία απάντηση από τους Υπουργούς δε λάβαμε και στην Ερώτηση που καταθέσαμε 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τη συνολικότερη κατάρρευση του κλάδου των ταχυμεταφορών στη χώρα μας εν μέσω lockdown, που οδήγησε στο φιάσκο του «click away».
Σήμερα τι έχουν να πουν που «κατάφεραν» η πρώτη εταιρεία που ανέστειλε τη λειτουργία της να είναι αυτή που ανήκει στον Όμιλο με το μεγαλύτερο εν Ελλάδι δίκτυο καταστημάτων, δηλαδή η ΕΛΤΑ Courier; Τι έκαναν εδώ και μήνες για να μπορέσει η εταιρεία να εκμεταλλευτεί αυτό το πλεονέκτημα και με κατάλληλες αναπτυξιακές ενέργειες να επωφεληθεί από τις ανάγκες που προέκυψαν λόγω πανδημίας και να κυριαρχήσει στον κλάδο; Τίποτα! Αντίθετα, αφήνουν τα ΕΛΤΑ στην τύχη τους με τα σημερινά αποτελέσματα…
Τελικά η έννοια «ανάπτυξη» είναι άγνωστη στην κυβέρνηση των… α(χ)ρίστων.
Η μόνη τους έγνοια όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν να νομοθετήσουν για την προετοιμασία ιδιωτικοποίησης, με τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, τις εκβιαστικές μετακινήσεις-αποχωρήσεις, την παρέκκλιση από το πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων για τα τελευταία πάρτυ πριν το μεγάλο κόλπο του ξεπουλήματος…
Τι να υποθέσουμε πλέον; Αυτό που φωνάζουμε από την πρώτη στιγμή της ανάληψης διακυβέρνησης από τη ΝΔ; Ότι, δηλαδή, απαξιώνει τα ΕΛΤΑ για να προετοιμάζει το αφήγημα της ιδιωτικοποίησης, για χάρη ιδιωτών, σημερινών ανταγωνιστών των ΕΛΤΑ, με τους οποίους διατηρεί προνομιακές σχέσεις;
Όλα τα γεγονότα πλέον, σε αυτό το συμπέρασμα οδηγούν…
Υ.Γ.: Αλήθεια, θα μας απαντήσει επιτέλους ο κ. Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τι απέγινε εκείνη η σκανδαλώδης απόφαση ανάθεσης του έργου κατασκευής και λειτουργίας e-market place αντί 250.000 ευρώ συν ποσοστά επί πωλήσεων, σε εταιρεία-φάντασμα που συστήθηκε μια μέρα πριν; Γιατί συγκαλύπτει αποφάσεις για διασπάθιση δημοσίου χρήματος στα ΕΛΤΑ Courier, τη στιγμή που αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω μη ενίσχυσής τους με παραγωγικές επενδύσεις;”