ΔΛΤ Θήρας: Eπείγουσα ανάγκη η δημιουργία 2ου δρόμου στο λιμάνι του Αθηνιού- Τι αποφάσισε

Την δημιουργία δεύτερου δρόμου στον Αθηνιό αποφάσισε το ΔΛΤ Θήρας για την αποσυμφόρηση του Λιμανιού

 

Το λιμάνι του Αθηνιού στη Σαντορίνη  παρά το μικρό μέγεθος υποδέχεται  τεράστιο όγκο επιβατών, εμπορευμάτων και οχημάτων και η επιβάρυνση του ακολουθεί τους ρυθμούς της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης της Σαντορίνης.

Ο αριθμός των επιβατών που διακινείται ημερησίως τους καλοκαιρινούς μήνες στο λιμάνι του Αθηνιού είναι πάνω από 17.000 άτομα συγχρόνως με μεγάλο αριθμό ιδιωτικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαρέων οχημάτων με ένα και μοναδικό δρόμο ο οποίος είναι στενός χωρίς δυνατότητα επέκτασης του.

Ακόμα και όταν γίνει το λιμάνι του Αθηνιού θα συνεχίσει να εξυπηρετεί μέρος της κίνησης και των αναγκών της Σαντορίνης. Το νέο λιμάνι στη Θήρας για να ολοκληρωθεί αν όλα κυλίσουν καλά θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα . Επίσης ο χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων στο λιμάνι του Αθηνιού είναι περιορισμένος και υπάρχει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση που συνεχίζεται  σε όλο το μήκος της διαδρομής από το επίπεδο του λιμένα μέχρι την άνοδο στην κεντρική επαρχιακή διασταύρωση  καθώς και στην κάθοδο με αποτέλεσμα τις γνωστές καθυστερήσεις και διαμαρτυρίες, αναφέρεται στην εισήγηση μεταξύ άλλων του Πρόεδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας Γ. Νομικού η οποία συζητήθηκε σήμερα κατά την συνεδρίαση του ΔΣ.

Η λύση που εισηγήθηκε και ψηφίστηκε ομόφωνα στη συνεδρίαση του ΔΣ, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας  , ως  επείγουσα ανάγκη,  είναι να γίνει άμεσα δεύτερος δρόμος για την ανακούφιση του Αθηνιού και την βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας, παραμονής, μετάβασης αλλά και της απομάκρυνσης από τον λιμένα  των επισκεπτών και των  αυτοκινήτων .

 

Πως και που θα γίνει

 

  • Επιφανειακός

ή

  •  Τούνελ

 

Με  όλα τα σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά ή όπως οι ειδικοί επιστήμονες προσδιορίσουν και υποδείξουν και την τοποθεσία χάραξης αλλά και τον τρόπο κατασκευής και δημιουργίας.

 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα με την κατασκευή του 2ου δρόμου

 

Σύμφωνα με την εισήγηση :

 

  • Δημιουργείται ξεχωριστή άνοδος και κάθοδος

 

  • Αυξάνεται το επίπεδο ασφάλειας στην διακίνηση των επιβατών της διακίνησης των ιδιωτικών αυτοκινήτων, των λεωφορείων, των mini bus, των φορτηγών αυτοκινήτων και όλων των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης στο μέγιστο, διαχωρίζοντας τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις.

 

  • Θα υπάρχει ταχεία πρόσβαση στην λιμενική εγκατάσταση των μέσων άμεης επέμβασης, ΕΚΑΒ, Πυροσβεστικής Εθελοντικών Ομάδων Λιμεναρχείο Αστυνομίας, Ομάδων αντιμετώπισης ρύπανσης κλπ εάν απαιτηθεί.

 

  • Σε περίπτωση επισκευής ενός εκ των δύο δρόμων θα υπάρχει εναλλακτική λύση πρόσβασης, στην λιμενική εγκατάσταση όπως και επιστροφής.

 

  • Θα συντομεύσει ο χρόνος μετάβασης και επιστροφής όλων των επιβατών των αυτοκινήτων εν γένει και όσων δραστηριοποιούνται σε αυτή την λιμενική εγκατάσταση.

 

  • Θα υπάρξει αποσυμφόρηση στην διασταύρωση στην είσοδο και στην έξοδο που ενώνει σήμερα τον υπάρχοντα μοναδικό δρόμο με τον επαρχιακό δρόμο Μεγαλοχωρίου – Πύργου  και θα κατευθύνει την κυκλοφορία σε διαφορετικά σημεία.

 

  • Θα αποφευχθούν δυσάρεστες κριτικές παράπονα και σχόλια που βλάπτουν το τουριστικό προϊόν και το όνομα της Σαντορίνης

 

  • Θα γίνει ανάπτυξη νέων περιοχών και ανάδειξη νέου τοπίου νέων εικόνων με θετικό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν και αύξηση του βαθμού ικανοποίηση των κατοίκων

 

  • Η χάραξη και η κατασκεύη ενός νέου δρόμου θα είναι στην κατεύθυνση για την αύξηση της ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βάσει εγγράφοου του γραφείου του Υπουργού αρ. πρωτ. 1000.0/5653/2024/24-01-2024

 

Η απόφαση αυτή θα διαβιβαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Θήρας για να τεθεί θέμα για λήψη απόφασης και σε όσους φορείς και υπηρεσίες κριθεί ώστε να γίνει ότι είναι αναγκαίο για την επίτευξη του στόχου.

 

 

Κεντρική εικόνα : pentapostagma