
Απαντήσεις από την Διοίκηση της ΑΕΜΥ ΑΕ για το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας
H Eντεταλμένη Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΑΕΜΥ AE δίνει απαντήσεις για τα θέματα του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας
Μετά την δημοσιοποίηση του ρεπορτάζ για την απευθείας ανάθεση σε Catering της σίτισης των ασθενών και των εφημερευόντων ιατρών στο Γενικό Νοσοκομείο Θήρας επικοινωνήσαμε με την Εντεταλμένη Σύμβουλο και Αντιπρόεδρο της ΑΕΜΥ ΑΕ Λένα Μπορμπουδάκη και θέσαμε κάποια ερωτήματα.
Να υπενθυμίσουμε ότι στο ρεπορτάζ είχαμε συμπεριλάβει φωτογραφίες και βίντεο με την παράδοση από την εταιρεία Catering των παρασκευών που προοριζόταν για την σίτιση των ασθενών και των εφημερευόντων ιατρών.
Είχαμε θέσει το ερώτημα αν γνωρίζει το Υπουργείο Υγείας αυτή την απευθείας ανάθεση καθώς ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει δώσει εντολή να σταματήσουν όλοι οι εργολάβοι από τα δημόσια νοσοκομεία σε όποιο στάδιο και αν βρίσκονται οι διαγωνισμοί σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλη Γιαννάκου στις 26 Σεπτεμβρίου, κάτι το οποίο δεν έχει αλλάξει.
Παραθέταμε αγγελίες που πέσανε στην αντίληψη μας σε κοινωνικό δίκτυο για τις προσλήψεις Ιατρών και Νοσηλευτικού προσωπικού στο ΓΝΘ.
Παραθέταμε απόσπασμα από την ανακοίνωση καταγγελία της Συντονιστικής Επιτροπής Πολιτών Θήρας που έκανε λόγο μεταξύ άλλων για το κλείσιμο της κουζίνας του ΓΝΘ μετά την παραίτηση της μίας βοηθού και την πληροφορία που είχε για ανάθεση σε ιδιώτες της σίτισης ασθενών και ιατρών.
Επίσης με τίτλο ” Κάντο όπως στην Κρήτη” αναφερθήκαμε σε δημοσίευμα το οποίο αναφερόταν στο έγγραφο καταγγελία του Ενιαίου Σωματείου Εργαζομένων της 7ης Υ.π.ε. Κρήτης και περιείχε και το σχετικό έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία. Στο έγγραφο γινόταν καταγγελία για εκφοβισμό, υποβάθμιση, υποτίμηση και απαξίωση σε προϊσταμένους και εργαζόμενους. Ο λόγος της χρήσης του εγγράφου ήταν γιατί όπως αναφέρουμε και στο ρεπορτάζ στις συγκεντρώσεις των κινητοποιήσεων για την στελέχωση του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας υπήρξαν καταγγελίες για εκφοβισμούς και bullying φωτογραφίζοντας την διοίκηση του νοσοκομείου και προϊσταμένους- εργαζομενους . Επίσης αναφέρουμε στο ρεπορτάζ ότι και το Santorini Magazine έχει ανάλογες αναφορές από εργαζόμενους που όμως φοβούνται να μιλήσουν δημοσιως.
Να σημειώσουμε εδώ ότι το Santorini Magazine έστειλε ερωτήματα προς απάντηση (συνοδευόμενα από σχετικά δημοσιεύματα) στο Υπουργείου Υγείας με παραλήπτη τον Υπουργό Υγείας Μιχάλη Χρυσοχοϊδη τα οποία σας παραθέτουμε. Τα ερωτήματα συνοδευόταν από κείμενο που περιέγραφε την κατάσταση γύρω από τα συγκεκριμένα θέματα. Επισημαίνουμε ότι η Διοικήτρια και Aντιπρόεδρος της ΑΕΜΥ ΑΕ του ΓΝΘ ενημερώθηκε από το Υπουργείο Υγείας, όπως μας ανέφερε και μας απαντά και σ΄ αυτά . Οι απαντήσεις που διαβάζετε σε πολλά σημεία συμπληρώνονται και από τις απαντήσεις που μας έδωσε σε δεύτερο χρόνο αναφορικά με τα ερωτήματα που θέσαμε στο Υπουργείο Υγείας .
Τα ερωτήματα προς το Υπουργείο Υγείας
- Αν η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας γνωρίζει την κατάσταση που επικρατεί στο Γενικό Νοσοκομείο Θήρας
- Αν γνωρίζει για την ανάθεση σε catering της σίτισης των ασθενών και των εφημερευόντων ιατρών
- Αν γνωρίζει για αυτού του τύπου τις αγγελίες που καταχωρούνται για δημόσιο νοσοκομείο
- Αν γνωρίζει για την συνέντευξη που παραχώρησε η Εντεταλμένη Σύμβουλος της ΑΕΜΥ ΑΕ του ΓΝΘ σε τοπικό κανάλι στην οποία προσέβαλε το σύνολο του προσωπικού του νοσοκομείου.
- Αν γνωρίζει ότι οι εργαζόμενοι εξαναγκάζονται σε παραιτήσεις.
- Aν γνωρίζει για την μη ανανέωση της εξάμηνης ανάθεσης του Γενικού Ιατρού ως Διευθυντή (ΤΕΠ)
Παρακαλώ θερμά για την απάντηση σας και ποιες θα είναι οι ενέργειες του Υπουργείου Yγείας για το ΓΝΘήρας και την εξέλιξη του.
Οι απαντήσεις της Εντεταλμένης Συμβούλου και Αντιπροέδρου της ΑΕΜΥ ΑΕ για το ΓΝΘ Λένας Μπορμπουδάκη
Xαρά Kαπότου: Γιατί προχωρήσατε σε catering και όχι σε προκήρυξη προσλήψεων για την στελέχωση του τμήματος της κουζίνας; Για πόσο διάστημα καλύπτεται η σίτιση των ασθενών και των εφημερευόντων ιατρών με το ποσό των 2.825€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 13% που έχει δοθεί με απευθείας ανάθεση;
Λένα Μπορμπουδάκη: ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΚΟΥΖΙΝΑ ΤΟΥ ΓΝ ΘΗΡΑΣ. Το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας ακολουθεί μόνο τον νόμιμο τρόπο προσλήψεων, κάλυψης κενών θέσεων των τμημάτων και αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.
Ουδέποτε υπήρξε προσανατολισμός της διοίκησης για είσοδο εργoλάβων στο νοσοκομείο. Αυτό αποδεικνύεται και επιβεβαιώνεται από όλα τα επίσημα έγγραφα που έχουν αποσταλεί στο ΥΥ για προκήρυξη όλων των κενών οργανικών θέσεων, μέσω ΑΣΕΠ, και αίτημα για 30 άτομα νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, μέσω της επίσημης διαδικασίας πρόσληψης επικουρικού προσωπικού.
Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ώστε να προχωρήσουν τα αιτήματα.
ΟΤΑΝ ΖΗΤΑΣ ΜΟΝΙΜΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΕ ΒΑΖΕΙΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.
Ωστόσο η Διοίκηση του νοσοκομείου, μέχρι ολοκλήρωσης των παραπάνω διαδικασιών, θα διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του ΓΝΘ, με κάθε ΝΟΜΙΜΟ τρόπο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής εφημέρευση του νοσοκομείου μας.
Αυτό έγινε και για την κάλυψη της σίτισης ασθενών και ιατρών για τις ημέρες που ο μάγειρας μας έχει ρεπό και αυτό μέχρι την κάλυψη των θέσεων μαγείρων για το νοσοκομείο μας. Ακολουθώντας νόμιμη διαδικασία, με όλα τα έγγραφα να αναρτώνται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, εξασφαλίσαμε τη σίτιση ασθενών και ιατρών.
Xαρά Καπότου: Δεν μου απαντήσατε για το κόστος της σίτισης πόσο χρονικό διάστημα καλύπτει.
Λένα Μπορμπουδάκη: Δεν υπάρχει χρονικό όριο για την σίτιση καθότι καθορίζεται με τον αριθμό των μερίδων. Όπως καταλαβαίνετε αν αυξηθούν οι νοσηλείες θα κρατήσει λιγότερες ημέρες, αν έχουμε λίγες νοσηλείες θα κρατήσει περισσότερες ημέρες. Πιστέψτε με η διαδικασία έγινε με απόλυτη διαφάνεια και ζητήθηκαν προσφορές από 4 τοπικές επιχειρήσεις.
Χαρά Καπότου: Θα ήθελα να μου απαντήσετε για τις αγγελίες που υπάρχουν σε κοινωνικό δίκτυο για τις προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών όπου αναφέρεται και ποσό ανά έτος. Σας επισημαίνω κάτι που δεν επεσήμανα στο ρεπορτάζ ότι προκηρύξεις για νοσηλευτές δεν έχω δει στην σελίδα του νοσοκομείου. Πως τους συμπεριλαμβάνει η σχετική αγγελία και πως προσλαμβάνονται ; Δεν έχω δει σε κανένα δημόσιο νοσοκομείο να ακολουθεί την πρακτική των αγγελιών μέσω των κοινωνικών δικτύων το ΓΝΘήρας γιατί επέλεξε αυτόν τον τρόπο και μπορεί να το κάνει;
Λένα Μπορμπουδάκη: Ουδέποτε η Διοίκηση του νοσοκομείου Σαντορίνης πλήρωσε, χρησιμοποίησε ή χρησιμοποιεί διαφημιστικές ενέργειες για προώθηση των θεμάτων του νοσοκομείου. Η ενημέρωση για τις προκηρύξεις που γίνονται στο νοσοκομείο μας αποστέλλονται στα ΜΜΕ και σε θεσμικά όργανα, όπως γίνεται και από όλα τα υπόλοιπα Δημόσια Νοσοκομεία της χώρας. Επίσης οι νοσηλευτές που έχουν έρθει τους τελευταίους μήνες στο νοσοκομείο μας, είναι μέσω της διαδικασίας πρόσληψης επικουρικού προσωπικού του ΥΥ και μπορούν να σας το επιβεβαιώσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Χαρά Καπότου: Ωστόσο δεν μου απαντήσατε για την αγγελία που είδα σε κοινωνικό δίκτυο την έχω αναρτήσει και στην ιστοσελίδα για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Πως βρέθηκε η αγγελία στο κοινωνικό δίκτυο αν δεν την έβαλε τη Διοίκηση της ΑΕΜΥ ΑΕ;
Λένα Μπορμπουδάκη: Αναφορικά με την αγγελία ούτε την έχω δει ούτε φυσικά γνωρίζω να σας απαντήσω εφόσον καμία διαδικασία για διαφήμιση δεν έχει γίνει από το δημόσιο νοσοκομείο.
Χαρά Καπότου: Για την διαφήμιση κ. Μπορμπουδάκη το βίντεο με τις επεμβάσεις του χειρουργού ορθοπεδικού στην επίσημη σελίδα του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας τι είναι αν δεν είναι διαφήμιση. Από πότε ένα δημόσιο νοσοκομείο προβάλλει με αυτόν τον τρόπο τις χειρουργικές επεμβάσεις και μάλιστα με ασθενείς που ταξίδεψαν από την Αθήνα για να χειρουργηθούν στην Σαντορίνη. Ποιος θέλει να προβληθεί με αυτόν τον τρόπο το Νοσοκομείο ή ο Ιατρός;
Λένα Μπορμπουδάκη: Αναφορικά με τους ιατρούς έχουν ενημερωθεί άπαντες να στέλνουν υλικό για να αναδειχθεί η προσφορά τους στο νοσοκομείο. Το ότι κάποιοι ιατροί στέλνουν υλικό, ενώ κάποιοι άλλοι όχι, εσείς το λέτε μονομερής διαφήμιση? Δε νομίζω ότι προκύπτει κάτι τέτοιο, εφόσον ουδείς έστειλε υλικό για ενημέρωση του κόσμου και δεν αναρτήθηκε. Και λυπάμαι που δεν το αντιλαμβάνεστε αλλά είναι τιμή μας που 2 άνθρωποι επέλεξαν το νοσοκομείο μας για να έρθουν να χειρουργηθούν ΔΩΡΕΑΝ, ενώ διαμένουν εκτός Σαντορίνης. Εμένα με προβληματίζει γιατί δε γίνονταν αυτές οι χειρουργικές πράξεις πριν και γίνονται τώρα. Αν θέλετε ψάξτε το θέμα και ρωτήστε αυτούς που σας ενημερώνουν.
- Αναφορικά με την φράση “Καντο όπως στην Κρήτη” που χρησιμοποιήσαμε στο ρεπορτάζ η τοποθέτηση της κ. Μπορμπουδάκη είναι :
Λένα Μπορμπουδάκη: Η φράση Καν’ το όπως η Κρήτη, χρησιμοποιείται γιατί αναφέρεται στην εξαιρετική συνεργασία που είχα με τους υγειονομικούς της Κρήτης και τα όσα καταφέραμε μέσα στην πανδημία για την υγεία στην 7η Υγειονομική Περιφέρεια. Η φράση δεν αφορά εμένα προσωπικά, διότι ότι κάναμε στην Κρήτη, το κάναμε ως ομάδα, ΟΛΟΙ μαζί και όχι η Μπορμπουδάκη μόνη της. Η φράση “διαίρει και βασίλευε” μάλλον χαρακτηρίζει άλλους, διότι εγώ πάντα λειτουργώ μέσα σε ομάδα. Δυστυχώς πριν 10 μήνες που ανέλαβα τη Διοίκηση του νοσοκομείου αντίκρισα εργαζόμενους που είχαν διχαστεί σε ομάδες.
Άλλοι επομένως είχαν φροντίσει να διαιρούν τους εργαζόμενους και να βασιλεύουν και επειδή πλέον δεν τους επιτρέπεται να συνδιοικούν στο νοσοκομείο έχουν δυσαρεστηθεί.
Άλλωστε είναι γνωστή η αναφορά που έκανα συνεχώς για την υγεία στην Κρήτη ότι “Την ιστορία τη γράφουν οι παρέες”. Και η παρέα μου με ΟΛΟΥΣ τους υγειονομικούς της Κρήτης κατάφερε πολλά καλά για τον τόπο, τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Αυτό επιθυμώ και για το νοσοκομείο της Σαντορίνης. ΜΑΖΙ με ΟΛΟΥΣ τους υγειονομικούς που τιμούν το δημόσιο νοσοκομείο μας συνεργαζόμαστε, ώστε να γίνει το ΓΝ Θήρας πρότυπο νοσοκομείο για τη νησιωτική χώρα.
Xαρά Καπότου: Δεν γνωρίζω για προσπάθειες συνδιοίκησης κ. Μπορμπουδάκη εγώ βλέπω το νοσοκομείο σαν επαγγελματίας δημοσιογράφος και το έχω επισκεφθεί και σαν ασθενής. Η εικόνα που έχω πιστέψτε με είναι απολύτως αντικειμενική.
Επίσης έχω βρεθεί αρκετές φορές στο ΓΝΘ και έχω διαπιστώσει η ίδια τις ελλείψεις και σαν συνοδός και σαν ασθενής και μέσα από την επαγγελματική μου ιδιότητα. Ακόμα και στο διοικητικό προσωπικό ήταν εμφανέστατες οι ελλείψεις και τα προβλήματα. Για το νοσηλευτικό προσωπικό έχω βιώσει η ίδια τον έναν νοσηλευτή βραδινή βάρδια με αρκετούς ασθενείς. Γνωρίζω επίσης ότι πολλοί εργαζόμενοι παραιτήθηκαν από γραμματείες, τηλεφωνικά κέντρα μην αντέχοντας άλλο τα εξαντλητικά ωράρια .Δεν είδα προκηρύξεις εκείνη την περίοδο παρά μόνο όταν τα κενά δημιούργησαν απόλυτο πρόβλημα στην λειτουργία του νοσοκομείου. Είδα και βίωσα το ακτινοδιαγνωστικό χωρίς γραμματεία να έχω κάνει εξετάσεις και να μην μπορώ να συνεννοηθώ ή να πάρω τις εξετάσεις γιατί ο γιατρός εξέταζε και άλλος δεν υπήρχε για να με εξυπηρετήσει. Ούτε και να γράψει την διάγνωση και να μου παραδοθεί.
Είδα πρόσφατα τις αγγελίες για την πρόσληψη διοικητικού προσωπικού από ιδιώτη που ανέλαβε την συγκεκριμένη υπηρεσία στο νοσοκομείο.
Δεν ξέρω για το ¨Κάντο όπως στην Κρήτη” αν αναφερόταν στην “παρέα” όλων των υγειονομικών της Κρήτης. Μέσω των δημοσιευμάτων μου σας μετέφερα το κλίμα που επικρατεί στο νοσοκομείο και μόνο παρέα όλων των υγειονομικών της Σαντορίνης δεν ακούω να είναι.
- Αναφορικά με το ερώτημα αν γνωρίζει το Υπουργείο Υγείας ότι οι εργαζόμενοι εξαναγκάζονται σε παραιτήσεις
Λένα Μπορμπουδάκη: Με ενημέρωσαν από το Υπουργείο και εφόσον θέσατε το θέμα σας απαντώ. Δεν γνωρίζω αν οι προηγούμενοι διοικητές δε λειτουργούσαν έτσι, ωστόσο πάντα απαντούσα στα ερωτήματα των συναδέλφων σας στην Κρήτη είτε γίνονταν σε εμένα, είτε στο Υπουργείο.
Δεν γνωρίζω με ποιους μιλάτε στο νοσοκομείο και σας δίνουν αυτές τις πληροφορίες, ωστόσο να σας αναφέρω ότι έχω πλήθος εγγράφων από ιατρούς, από σύσσωμη τη νοσηλευτική υπηρεσία, από το τμήμα γραμματείας και από ασθενείς και συνοδούς για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε και τη στήριξη της διοίκησης στους υγειονομικούς και στους πολίτες. Έγγραφα όχι λόγια με ανωνυμία.
Επομένως μου κάνει πραγματικά εντύπωση αυτό που αναφέρετε.
Γνωρίζω την προσπάθεια που γίνεται από κάποιους ιατρούς και κάποιους που εργαλειοποιούν το νοσοκομείο για κομματικούς λόγους, να απομακρυνθώ από τη διοίκηση, αλλά όπως έχω αναφέρει ξανά, ήρθα για να φτιάξω το δημόσιο νοσοκομείο μας και θα το κάνω. Γνωρίζω ό,τι έχω ενοχλήσει κάποιους γιατί έθιξα προσωπικά συμφέροντα, όμως εμένα δε με ενδιαφέρουν τα προσωπικά συμφέροντα, αλλά το συμφέρον των ανθρώπων που ζουν στη Σαντορίνη.
Επίσης αναφέρετε ότι η βοηθός μαγείρου έφυγε εξαιτίας μου. Ή τουλάχιστον αυτό υπονοείται από τα γραφόμενα. Σας είπα να επικοινωνήσετε μαζί της για να μάθετε την αλήθεια και δεν το κάνετε.
Όπως δεν επικοινωνήσατε με όλους τους εκπροσώπους εργαζομένων στην Κρήτη και μείνατε σε έναν έγγραφο το όποιο βρήκατε σε σάιτ που επανειλημμένα έγραφε εναντίον μου, επικαλούμενος ψέματα και ανακρίβειες και μετά τις αναδημοσιεύσεις που έχουν γίνει στη Σαντορίνη αναγκάζομαι να κινηθώ νομικά για να προστατεύσω τον εαυτό μου.
Χαρά Καπότου: Αφενός στο δημοσίευμα αναφέρομαι με το κείμενο της καταγγελίας του Ενιαίου Σωματείου των εργαζομένων της 7ης Υπε της Κρήτης, στις 26/6/2021 με αριθμό πρωτοκόλλου 7 και σας επισυνάπτω το έγγραφο. Δεν έχω κανένα λόγο να επικοινωνήσω με όσους μου αναφέρετε στο μήνυμα σας για να ενημερωθεί ο κόσμος της Σαντορίνης. Τα δημοσιεύματα μου στηρίζονται στο ρεπορτάζ που κάνω για το νοσοκομείο και δεν είναι η δική μου τοποθέτηση στο θέμα. Δυστυχώς δεν είναι ένας μόνο εργαζόμενος αυτή τη στιγμή στο νοσοκομείο αλλά πολλοί, που δηλώνουν τα όσα περιγράφω αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα σας τους κατονομάσω. Ευχαριστώ για την πρόθεση σας να μου μιλήσετε αν και αντιλαμβάνομαι ότι υπονοείτε ότι το ρεπορτάζ μου δεν είναι έγκυρο και δεν αποτελεί την αλήθεια. Σας διαβεβαιώ ότι είναι απολύτως αληθές. Σε απάντηση του δεύτερου μηνύματος σας θα ήθελα να σας επισημάνω ότι οι δημοσιογράφοι δεν διαμορφώνουμε εικόνα για το ρεπορτάζ που κάνουμε από γνώμες συναδέλφων αλλά λαμβάνουμε υπόψη τα όσα μας καταθέτουν όσοι ρωτάμε και παίρνουμε απαντήσεις.
Λένα Μπορμπουδάκη: Θα μου επιτρέψετε ωστόσο να αναφερθώ δημόσια στην πρόσκληση που σας έκανα, αν και δεν έγινε δεκτή από εσάς, ώστε να γνωρίζει ο κόσμος και τη δική μου απάντηση που δε θα γράψετε ως οφείλετε. Δεν υπονοώ απολύτως τίποτα. Μιλάω πάντα καθαρά και με αλήθεια.
Xαρά Καπότου: Μπορείτε να αναφερθείτε δημόσια στην πρόσκληση σας, να επικοινωνήσω με όσους μου υποδείξατε, αρκεί να συμπεριλάβετε την απάντηση μου και την υπόλοιπη συνομιλία μας. Δεν έχω προσωπικά μαζί σας φαντάζομαι το γνωρίζετε.
Λένα Μπορμπουδάκη: Αναφορικά με τις δηλώσεις των εργαζομένων : Καλώ τους εργαζόμενους στους οποίους αναφέρεστε να καταγγείλουν επίσημα στον εισαγγελέα και να προβούν σε μήνυση αναφορικά με απρεπείς συμπεριφορές δικές μου ή συνεργατών του νοσοκομείου, προκειμένου να κινηθεί κάθε νόμιμη διαδικασία. Η λάσπη που κρύβεται πίσω από την ανωνυμία δεν τιμά κανένα.
Xαρά Καπότου: Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ένας εργαζόμενος όπου και αν εργάζεται ποτέ δεν θα καταγγείλει αυτό που του συμβαίνει ή σπανίως ,για να μην είμαι απόλυτη, για ευνόητους λόγους και κυρίως από φόβο μην χάσει την εργασία του ειδικά την σημερινή εποχή. Γιατί η Διοίκηση του ΓΝΘ αφού δεν είναι εκείνη όπως λέτε που δημιουργεί αυτό το κλίμα στους εργαζόμενους δεν τους προστατεύει από όσους το κάνουν; Φαντάζομαι γνωρίζετε τι συμβαίνει καθώς είναι γνωστό πολύ καιρό.
Λένα Μπορμπουδάκη: Ένας εργαζόμενος οφείλει να καταγγείλει προσβλητική συμπεριφορά εφόσον συμβαίνει. Δεν δέχομαι σε καμία περίπτωση αυτό που γράφετε. Είναι σα να μου λέτε ότι μία γυναίκα κακοποιείται από τον σύζυγό της και επειδή φοβάται δεν πάει να κάνει καταγγελία. ΟΛΟΙ μας οφείλουμε να καταγγέλλουμε προσβλητικές ή κακοποιητικές συμπεριφορές. Αν δεν το κάνουμε έχουμε την ευθύνη της πράξης μας ή είμαστε ψεύτες. Και ξέρετε κακοποιητική συμπεριφορά μπορεί να υποστεί και ένας άνθρωπος σε διοίκηση. Η μόνιμη απειλή κάποιου θα “παραιτηθώ” ενημερώνοντας μάλιστα και ασθενείς για να θορυβηθούν, όταν θίγονται προσωπικά συμφέροντά του, είναι κακοποιητική πράξη απέναντι στη διοίκηση.
Κρατήστε το σας παρακαλώ…
Γνωρίζετε τόσα για το νοσοκομείο μας και δε γνωρίζετε ποιος συνδιοικούσε στο νοσοκομείο πριν έρθω? Εδώ το γνωρίζουν σε άλλα νοσοκομεία και δεν το ξέρετε εσείς? Εντύπωση μου κάνει.
Χαρά Καπότου: Παρουσιάσατε στο Σχέδιο Ανάπτυξης για το ΓΝΘ σε σχέση με τον Ιατρικό Τουρισμό. Θα ήθελα να μου πείτε αν ακολουθείτε το συγκεκριμένο σχέδιο στο ΓΝΘ ή άλλαξε κάτι.
Λένα Μπορμπουδάκη: Το νοσοκομείο μας είναι δημόσιο νοσοκομείο και όπως ανέφερα σε εισήγησή μου σε συνέδριο, στο μέλλον θα κινηθούμε με κάθε νόμιμο τρόπο στην ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, με μοναδικό στόχο την ενίσχυση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ νοσοκομείου της Σαντορίνης.
Χαρά Καπότου: Oι χρόνιοι πάσχοντες είναι ασφαλείς με τις αλλαγές των γιατρών;
Λένα Μπορμπουδάκη: Στο ερώτημα σας αν οι χρονίως πάσχοντες κινδυνεύουν εφόσον οι ιατροί αλλάζουν, η απάντηση είναι ξεκάθαρη με επιστημονικά κριτήρια. Όταν η ιατρική ειδικότητα καλύπτεται και υπάρχει ιατρικός φάκελος κανένας κίνδυνος δεν υπάρχει για τον ασθενή.
Φυσικά η σχέση μεταξύ ιατρού-ασθενούς είναι πολύ σημαντική και σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε τη συνεχή εναλλαγή, γι αυτό τον λόγο κάνουμε προκήρυξη με υψηλούς μισθούς ώστε να μείνουν οι ιατροί στο νοσοκομείο μας. Όπως σας ανέφερα θα γίνουν και προκηρύξεις μονίμων θέσεων.
Επίσης κρατήστε ότι ένας σωστός ιατρός δεν δημιουργεί σχέση εξάρτησης με τους ασθενείς του και τις οικογένειες αυτών. Απαγορεύεται η χειριστική συμπεριφορά ιατρών απέναντι σε ασθενείς.
Δε συνάδει με την ιατρική δεοντολογία.
Έχω θέση πολλές φορές το ερώτημα αλλά δεν έχω λάβει απάντηση. Τους ανθρώπους της Σαντορίνης τους ενδιαφέρει να έχει γιατρούς το δημόσιο νοσοκομείο ή να έχει μόνο μόνιμους ιατρούς? Οι ιατροί που έρχονται στο νοσοκομείο με ΑΠΥ, στο ερώτημα μου αν θα βάζατε τα χαρτιά σας σε μία μόνιμη θέση στο νοσοκομείο μας μου απαντούν όχι. Θέσαμε υποψηφιότητα διότι δίνεται υψηλό μισθό, δε θα ερχόμασταν σε μόνιμη θέση. Αυτό απαντούν οι περισσότεροι, ωστόσο όπως σας ανέφερα έχω αιτηθεί την προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ όλων των κενών οργανικών θέσεων.
Το επόμενο διάστημα προσλαμβάνονται στο νοσοκομείο μας για 12 μήνες, με δυνατότητα συνεχώς ανανεώσεων για πολλά χρόνια
2 Αναισθησιολόγοι
2 Παθολόγοι
2 Ορθοπεδικοί χειρουργοί
1 Καρδιολόγος (για 6 μήνες και ανανέωση για επιπλέον ένα χρόνο)
1 Ουρολόγος
1 Γαστρεντερολόγος
1 Γυναικολόγος
Η Διοίκηση έχει αιτηθεί να προκηρυχθεί μέσω ΑΣΕΠ το σύνολο των κενών οργανικών θέσεων. Επιπροσθέτως είμαστε εν αναμονή έγκρισης θέσεων ιατρών ΑΠΥ, επικουρικού προσωπικού και βάσει του Ν.4052/12 θα προχωρήσουμε και σε προκήρυξη για κάλυψη θέσεων νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού.Η διοίκηση του ΓΝ Θήρας συνεχίζει με μοναδικό στόχο την ενίσχυση του Δημόσιου νοσοκομείου μας και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας προς ΟΛΟΥΣ. Όπως με βεβαιότητα σας αναφέρω ότι το νοσοκομείο μας το επόμενο διάστημα θα λειτουργεί όπως αξίζει στους ανθρώπους αυτού του τόπου, ξεκινώντας από τη λειτουργία του ΤΕΠ και της παθολογικής κλινικής.
Χαρά Καπότου:το επικουρικό προσωπικό δεν είναι μόνιμο προσωπικό απλά μια άλλη μορφή περιορισμένου χρόνου εργασίας που δεν είναι με καθεστώς ΑΠΥ.
Λένα Μπορμπουδάκη: Το επικουρικό προσωπικό είναι σημαντικό προσωπικό διότι έρχεται με πιο άμεσες διαδικασίες και ανανεώνεται συνεχώς. Από το 2013 που μπήκαν στην υγεία οι πρώτοι επικουρικοί ανανεώνονται πάντα. Τουλάχιστον στην Κρήτη που γνωρίζω. Φυσικά οι μόνιμες θέσεις είναι η λύση εφόσον αυτοί που υποβάλουν υποψηφιότητα είναι υπεύθυνοι πολίτες. Γιατί αν υποβάλουν για να πάρουν τη θέση και μετά ψάχνουν τρόπο να φύγουν για να πάνε στο σπίτι τους δε δηλώνει υπευθυνότητα.
Xαρά Καπότου: Δεν μηδενίζω τις προσπάθειες σας στην διοίκηση του νοσοκομείου αλλά η εικόνα που εγώ έχω από το ρεπορτάζ δεν είναι ίδια με την εικόνα που αναφέρετε εσείς σε αρκετά σημεία.
Tα πρώτα ερωτήματα της συγκεκριμένης συνoμιλίας τέθηκαν αρχικά με ηλεκτρονικό μήνυμα καθώς η Διοικήτρια δεν βρισκόταν στην Σαντορίνη. Ακολούθησαν και άλλα ηλεκτρονικά μηνύματα και η συζήτηση επεκτάθηκε και σε άλλα θέματα. Ορισμένες απαντήσεις όπως ήδη σας έχουμε αναφέρει ήρθαν σε δεύτερο χρόνο μετά την γνωστοποίηση από το Υπουργείο του αιτήματος μας και εντάχθηκαν στις πρώτες ως είχαν. Είχαμε όπως θα δείτε από κάποιες απαντήσεις και παράλληλη συνομιλία με sms τα οποία δεν μπορούμε να δημοσιοποιήσουμε γιατί εμπίπτουν στα προσωπικά δεδομένα αυτός είναι και ο λόγος που βλέπετε σε κάποια σημεία και φράσεις που μοιάζουν να μην έχουν συνέχεια τα συμπεριλάβαμε ωστόσο γιατί θεωρήσαμε ότι έχουν ενδιαφέρον.
Αναμένουμε και την απάντηση του Υπουργείου Υγείας στα ερωτήματα που θέσαμε.
Πηγή φωτογραφίας εξωφύλλου/screenshot/ΚΡΗΤΗ TV