Έγκλημα στο Blue Horizon όλες οι εξελίξεις

Έγκλημα στο Blue Horizon: Στον Εισαγγελέα οι τέσσερις συλληφθέντες με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας

Στον Εισαγγελέα βρίσκονται ο καπετάνιος και τα τρία μέλη του πληρώματος του Blue Horizon, οι οποίοι κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από κοινού του 36χρονου Αντώνη, το βράδυ της Τρίτης, στο λιμάνι του Πειραιά.

Το κατώφλι της Εισαγγελίας Πειραιά πέρασαν, το απόγευμα της Τετάρτης, οι τέσσερις συλληφθέντες για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη, ο οποίος σκοτώθηκε αφού σπρώχθηκε στη θάλασσα από το προσωπικό του πλοίου Blue Horizon.

Πρόκεται για τον καπετάνιο, τον ύπαρχο, τον λοστρόμο και τον αξιωματικό καταστρώματος.

Οι τέσσερις οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πειραιά με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από κοινού, καθώς και για παραβίαση σχετικών άρθρων του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.

O 36χρονος, όπως προέκυψε, είχε ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο 36χρονος είχε επιβιβαστεί εγκαίρως στο πλοίο, ωστόσο για κάποιο λόγο αποβιβάστηκε, προσπαθώντας να μπει ξανά ενώ το πλοίο βρισκόταν στη διαδικασία του απόπλου.

Υπενθυμίζεται πως το Blue Horizon απέπλευσε κανονικά παρά την πτώση του 36χρονου άνδρα στο λιμάνι και τελικά το θάνατό του. Στη συνέχεια, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, επέστρεψε στον Πειραιά προκειμένου να ληφθούν καταθέσεις από ναυτικούς και επιβάτες.

Τι έδειξε η ιατροδικαστική έκθεση

Στο μεταξύ, την ώρα που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δηλώνει ετεροχρονισμένα πως διεξάγεται εσωτερική έρευνα, σοκαριστικά είναι τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έκθεσης για τα αίτια θανάτου του Αντώνη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το dikastikoreportaz, οι ιατροδικαστές αποδίδουν την αιτία θανάτου του άτυχου Αντώνη σε πνιγμό. Ωστόσο το θύμα έφερε και χτυπήματα (κακώσεις) στο κεφάλι τα οποία τον οδήγησαν -όπως εκτιμάται- να χάσει τις αισθήσεις του και εν τέλει να πνιγεί στο λιμάνι του Πειραιά.

Ακόμα δεν έχει διασαφηνιστεί εάν τα χτυπήματα αυτά προήλθαν από την εγκληματική απώθηση την οποία δέχθηκε ο από τους υπαλλήλους του Blue Horizon η κατά τη διάρκεια της πτώσης του από το πλοίο.

Τα ιατροδικαστικά ευρήματα αναμένεται να σταλούν στις δικαστικές Αρχές ενώ οι εξετάσεις στη σωρό του άτυχου άνδρα συνεχίζονται.

Τα “μαζεύει” ο υπουργός Ναυτιλίας μετά τις αντιδράσεις για τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του για την τραγωδία στο Blue Horizon.

Να σώσει τα προσχήματα επιχειρεί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μετά τις έντονες αντιδράσεις για τις δηλώσεις του για την τραγωδία στο Blue Horizon, με τις οποίες φαινόταν να εξισώνει το θύμα με τους θύτες.

Να θυμίσουμε ότι την αμφιλεγόμενη δήλωσή του κατέκριναν ο ΣΥΡΙΖΑ και η βουλεύτρια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Έλενα Ακρίτα.

Σε νέα δήλωσή του, το απόγευμα της Τετάρτης (06/09), ο κ. Βαρβιτσιώτης αυτή τη φορά καταδικάζει τους ναυτικούς για τις πράξεις τους και χαρακτηρίζει “αδιανόητη” την προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης του θέματος.

“Σήμερα όλη η Ελλάδα είναι σοκαρισμένη από τον τραγικό θάνατο στον οποίο οδήγησαν με τις ενέργειές τους μέλη του πληρώματος του πλοίου «Blue Ηοrizon», τον 36χρονο συνάνθρωπό μας Αντώνη Καργιώτη.

Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στην οικογένειά του. Καταδικάζουμε τους ναυτικούς για τις παράνομες πράξεις τους. Αλλά και για το γεγονός ότι δεν τήρησαν τον απαράγραπτο κανόνα που αιώνες τώρα οι Έλληνες ναυτικοί τιμούν: να σώζουν τους ανθρώπους στη θάλασσα και όχι να τους πετούν σε αυτή, κάτω μάλιστα απ’ αυτές τις συνθήκες” αναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας.

Και συνεχίζει: “Η Δικαιοσύνη έχει αναλάβει τον ρόλο που έχει για την απόδοση των ποινικών ευθυνών των υπαιτίων του τραγικού γεγονότος.

Ζήτησα τη διενέργεια κατεπείγουσας ΕΔΕ για τις διοικητικές ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ως προς τη διαχείριση του θανατηφόρου περιστατικού.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι αδιανόητο κάποιοι να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά το γεγονός και να με κατηγορήσουν για προσπάθεια εξίσωσης του θύματος με τους θύτες. Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για μένα. Θέλω να διαβεβαιώσω την οικογένεια του θύματος ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να αποδοθούν οι ευθύνες σε αυτούς που πρέπει”.

 

Έγκλημα στο Blue Horizon: “Αστοχίες, παραλείψεις και ευθύνες” βλέπει η ΠΕΝΕΝ

Μη εφαρμογή της απαραίτητης διαδικασίας για την διάσωσή του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη καταγγέλει η ΠΕΝΕΝ, επιρρίπτοντας ευθύνες και στο Λιμενικό, που απουσίαζε από το σημείο.

Για αστοχίες, παραλείψεις και ευθύνες κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), σχολιάζοντας το αποτρόπαιο έγκλημα που έλαβε χώρα το βράδυ της Τρίτης (5/9) στο λιμάνι του Πειραιά, κατά το οποίο μέλη του πληρώματος του Blue Horizon έσπρωξαν από τον καταπέλτη τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη, με αποτέλεσμα να πνιγεί.

“Η απώθηση του 36χρονου με σηκωμένο καταπέλτη είναι από πλευράς μέλους του πληρώματος πράξη αψυχολόγητη, επικίνδυνη και ισοδυναμεί με ολέθρια ενέργεια. Ταυτόχρονα από το ίδιο βιντεοσκοπημένο υλικό κατά την στιγμή που ο 36χρνος ήταν στην θάλασσα δεν προκύπτει η εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας για την διάσωση του” επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ, προσθέτοντας,

“Παράλληλα οφείλουμε να υπογραμμίσουμε με τον πιο σαφή τρόπο ότι ευθύνες υπάρχουν και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος οι οποίοι κατά την αναχώρηση του πλοίου δεν ήταν παρόντες ως όφειλαν. Εάν υπήρχαν όργανα του Λιμενικού Σώματος όπως έπρεπε να έχουν παρουσία – έλεγχο – εποπτεία δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό το γεγονός.”

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ
“Κατά την χθεσινοβραδινή αναχώρηση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου «Blue Horizon» έλαβε χώρα ένα σοβαρότατο περιστατικό στο οποίο ένας νέος άνθρωπος 36 ετών έχασε άδικα την ζωή του στην προσπάθεια του να ανέλθει και να επιβιβαστεί στο πλοίο, ενώ αυτό ήδη είχε λύσει τους κάβους για το προγραμματισμένο δρομολόγιο του.

Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός, πρωτοφανές στην Ακτοπλοΐα κάτω από τις συνθήκες που έγινε.

Εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια μας στην οικογένεια του αδικοχαμένου επιβάτη και απαιτούμε να διερευνηθούν όλα τα περιστατικά και να αποδοθούν ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν…

Από το βιντεοσκοπημένο υλικό το οποίο μεταδίδεται από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ευρύτερα προκύπτουν μια σειρά αστοχίες, παραλείψεις και ευθύνες κατά την διάρκεια του επεισοδίου που διαδραματίστηκε στον καταπέλτη.

Ειδικότερα θέλουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω:

Είναι προφανές ότι ο 36χρονος επιβάτης ανήλθε στον καταπέλτη την στιγμή κατά την οποία το πλοίο είχε λύσει τους κάβους και ταυτόχρονα γινόταν η κίνηση για τη αναχώρηση του πλοίου (πρόσω). Η συνέχιση του επεισοδίου και η απώθηση του 36χρονου με σηκωμένο καταπέλτη είναι από πλευράς μέλους του πληρώματος πράξη αψυχολόγητη, επικίνδυνη και ισοδυναμεί με ολέθρια ενέργεια.

Ταυτόχρονα από το ίδιο βιντεοσκοπημένο υλικό κατά την στιγμή που ο 36χρνος ήταν στην θάλασσα δεν προκύπτει η εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας για την διάσωση του. Αυτό με την σειρά του αποτελεί μια ακόμη παράλειψη η οποία συμβάλει ως κρίκος μιας επικίνδυνης αλυσίδας γεγονότων στην απώλεια της ζωής του επιβάτη…

Παράλληλα οφείλουμε να υπογραμμίσουμε με τον πιο σαφή τρόπο ότι ευθύνες υπάρχουν και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος οι οποίοι κατά την αναχώρηση του πλοίου δεν ήταν παρόντες ως όφειλαν.

Εάν υπήρχαν όργανα του Λιμενικού Σώματος όπως έπρεπε να έχουν παρουσία – έλεγχο – εποπτεία δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό το γεγονός.

Η ανθρώπινη αυτή τραγωδία αναδεικνύει επίσης τις σοβαρές ευθύνες ΥΕΝ – Λιμενικών Αρχών και Ναυτιλιακών εταιριών που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη κατεβασμένο!

Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο περιστατικά ανθρώπων που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή….

Πρόκειται για πρόβλημα άγνωστο σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα”.

Πλοίο (φωτογραφία αρχείου) ALEXANDROS MICHAILIDIS / SOOC

Έγκλημα στο Blue Horizon: Τι προβλέπεται πριν τον απόπλου – Οι ευθύνες του Λιμενικού

 

Ποιες οι διαδικασίες, βάσει νομοθεσίας, πριν τον απόπλου ενός πλοίου και οι υποχρεώσεις του λιμενικού σώματος. Στην περίπτωση του Blue Horizon και του πνιγμού του 36χρονου Αντώνη, δεν τηρήθηκαν.

Νόμοι που δεν εφαρμόστηκαν είναι πίσω (και) από την τραγωδία που εκτυλίχθηκε, το βράδυ της Τρίτης (05/09), στο λιμάνι του Πειραιά, όταν ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης ενώ επιχειρούσε να επιβιβαστεί στο πλοίο Blue Horizon σπρώχτηκε από μέλη του πληρώματος, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί.

Αυτά ενώ ο καταπέλτης είχε αρχίσει να σηκώνεται και με την λιμενική αρχή απούσα, όπως μαρτυρούν βίντεο από το περιστατικό. Μάλιστα, το καράβι αναχώρησε κανονικά για το Ηράκλειο της Κρήτης και μετά από μία ώρα εν πλω, επέστρεψε στον Πειραιά.

Το Π.Δ 177/2000, που καθορίζει την φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην συγκεκριμένη περίπτωση. Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο “Καταπέλτες”, στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: “Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου”.

Σημαντικό μερίδιο των ευθυνών φαίνεται να έχει και το Λιμενικό, καθώς όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε, με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: “Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία”.

Να σημειωθεί ότι η πλοικτήτρια εταιρία, Attica Group με ανακοίνωσή της γνωστοποίησε τη διενέργεια “εσωτερικής έρευνας” ενώ υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλιτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει διατάξει ΕΔΕ για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

 

Πηγή:news247