Νεκροί και οι πέντε επιβάτες του ” Titan” επιβεβαίωσε η Ακτοφυλακή

Το χειρότερο σενάριο στην υπόθεση εξαφάνισης του “Titan” επιβεβαιώθηκε. Πού οφείλεται η τραγωδία σύμφωνα με την αμερικανική Ακτοφυλακή. Τι ανακοινώθηκε για τους θορύβους, τα συντρίμμια και τους επιβάτες.

Δραματικό φινάλε γράφτηκε στην υπόθεση εξαφάνισης και έρευνας του υποβρύχιου “Titan”, τα ίχνη του οποίου αγνοούνταν τις τελευταίες πέντε ημέρες.

Η αμερικανική Ακτοφυλακή, σε νεότερη ενημέρωση, επιβεβαίωσε ότι τα συντρίμμια που βρέθηκαν νωρίτερα σήμερα στη θαλάσσια περιοχή που πραγματοποιούνταν οι έρευνες, ανήκουν στο υποβρύχιο “Titan”.

Σε ό,τι αφορά τα ευρήματα που εντοπίστηκαν στα συντρίμμια, η Ακτοφυλακή ανέφερε ότι βρέθηκαν πέντε σημαντικά κομμάτια του σκάφους, μεταξύ αυτών ένας κώνος.

Στη συνέχεια της ενημέρωσης ωστόσο, ο υποναύαρχος Μάουγκερ δήλωσε ότι δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αν η ακτοφυλακή θα μπορέσει να ανασύρει τις σορούς των επιβατών.

“Πρόκειται για ένα απίστευτα δυσπρόσιτο περιβάλλον”, πρόσθεσε.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό είναι δημοσίευμα της Wall Street Journal, όπως αναφέρει ο Guardian, σύμφωνα με το οποίο, ένα “άκρως απόρρητο σύστημα ακουστικής ανίχνευσης του αμερικανικού ναυτικού σχεδιασμένο να εντοπίζει εχθρικά υποβρύχια άκουσε για πρώτη φορά την ενδόρρηξη του Τιτάνα λίγες ώρες μετά την έναρξη της αποστολής του υποβρυχίου”.

“Το Ναυτικό άρχισε να παρακολουθεί το υποβρύχιο ‘Titan’ σχεδόν αμέσως μετά την απώλεια της επικοινωνίας του με το μητρικό σκάφος, η οποία σημειώθηκε 1 ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυσή του, σύμφωνα με αξιωματούχο. Λίγο αφότου εξαφανίστηκε, το σύστημα ανίχνευσης εντόπισε έναν ήχο που φάνηκε ότι ήταν ηχώ από έκρηξη κοντά στην τοποθεσία όπου εντοπίστηκαν συντρίμμια την Πέμπτη”, αναφέρει η WSJ και συμπλήρωσε:

“Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ διεξήγαγε μια ανάλυση ακουστικών δεδομένων και εντόπισε μια ‘ανωμαλία’ που συνάδει με έκρηξη ή ενδόρρηξη στη γενικότερη περιοχή όπου βρισκόταν το υποβρύχιο όταν χάθηκε η επικοινωνία”, σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.

Τόσο το Associated Press όσο και το CBS επιβεβαίωσαν το ρεπορτάζ της Wall Street Journal.

 

Πού αποδίδονται οι θόρυβοι που είχαν ακουστεί

Τις αναφορές που ήθελαν κατά τη διάρκεια των ερευνών να έχουν ακουστεί θόρυβοι από το υποβρύχιο, διέψευσε ο υποναύαρχος Μάουγκερ.

Συγκεκριμένα, στο σημείο των ερευνών είχαν τοποθετηθεί συσκευές σόναρ, οι οποίες είχαν “πιάσει” ορισμένα χτυπήματα, τα οποία και ακούγονταν κάθε μισή ώρα.

“Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ των θορύβων και της θέσης στον πυθμένα της θάλασσας”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηματικά για τον χρόνο της ενδόρρηξης

Όπως όλα δείχνουν, το δυστύχημα οφείλεται σε ενδόρρηξη που σημειώθηκε εντός του υποβρυχίου, την οποία είχε προβλέψει και ο συνιδρυτής της OceanGate.

Αδιευκρίνηστη παραμένει ωστόσο, η χρονική στιγμή στην οποία συνέβη.

“Είναι πολύ νωρίς για να πούμε ποια ήταν η χρονική στιγμή της ενδόρρηξης”, δήλωσε ο υποναύαρχος Μάουγκερ.

Πρόσθεσε ότι από τη στιγμή που τοποθετήθηκαν οι συσκευές σόναρ, δηλαδή για 72 ώρες, δεν είχαν εντοπίσει “κανένα καταστροφικό γεγονός”.

Νωρίτερα, σε ανακοίνωσή της η OceanGate ανέφερε ότι πιστεύει πως οι επιβάτες του υποβρυχίου “έχουν δυστυχώς χαθεί”.

“Πιστεύουμε τώρα ότι ο διευθύνων σύμβουλός μας Στόκτον Ρας, ο Σαχζάντα Ντάουντ και ο γιος του Σουλεμάν Ντάουντ, ο Χάμις Χάρντινγκ και ο Πολ-Ανρί Ναρτζολέτ, έχουν δυστυχώς χαθεί”, ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

“Αυτοί οι άνδρες ήταν πραγματικοί εξερευνητές που μοιράζονταν ένα ξεχωριστό πνεύμα περιπέτειας και ένα βαθύ πάθος για την εξερεύνηση και την προστασία των ωκεανών του κόσμου”, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

“Οι καρδιές μας είναι με αυτές τις πέντε ψυχές και κάθε μέλος των οικογενειών τους κατά τη διάρκεια αυτής της τραγικής στιγμής. Θρηνούμε για την απώλεια της ζωής και της χαράς που πρόσφεραν σε όλους όσους γνώριζαν”.

 

Οι επόμενες κινήσεις

Αφού πρώτα εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων, η αμερικανική Ακτοφυλακή διαβεβαίωσε ότι θα κάνει το καλύτερο, προκειμένου να διασαφηνιστεί σύντομα τι συνέβη και προκάλεσε το δυστύχημα.

Για να γίνει αυτό, οι έρευνες στο σημείο θα συνεχιστούν κανονικά, ενώ θα εξεταστούν και τα συντρίμμια που εντοπίστηκαν.

“Υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς, γιατί και πότε συνέβη αυτό. Αυτά είναι ερωτήματα που θα απαντήσουμε, ενώ οι κυβερνήσεις θα συναντηθούν και θα συζητήσουν μια έρευνα”, δήλωσε εκπρόσωπος της ακτοφυλακής.

Πως βρέθηκε εκτός ο Κρις Μπράουν από το ταξίδι

Ο πολυεκατομμυριούχος Κρις Μπράουν συγκαταλεγόταν στους λίγους και εκλεκτούς που θα έκαναν το ταξίδι στα συντρίμμια του Τιτανικού στον Ατλαντικό Ωκεανό με το υποβρύχιο Titan.

Όμως, ενώ είχε δώσει προκαταβολή, ζήτησε τα χρήματά του πίσω καθώς άρχισε να ανησυχεί για τις «περικοπές» που έκανε η OceanGate, ακυρώνοντας έτσι τη συμμετοχή του στο ταξίδι με το υποβρύχιο Titan.

Ο Κρις Μπράουν, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Sun, ήταν μαζί με τον δισεκατομμυριούχο, Χάμις Χάρντινγκ, όταν αποφάσισαν να πουν «ναι» στην περιπέτεια εξερεύνησης του ναυαγίου του Τιτανικού με το υποβρύχιο Titan. Όμως άρχισε να αλλάζει γνώμη λόγω της τεχνολογίας και των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στο σκάφος.

Συγκεκριμένα, ο Κις Μπράουν ανησυχούσε για τη χρήση «παλιών σκαλωσιών» και το γεγονός ότι τα χειριστήρια του βαθυσκάφους «βασίζονταν σε χειριστήρια τύπου ηλεκτρονικού παιχνιδιού».

«Ανακάλυψα ότι χρησιμοποίησαν παλιούς στύλους σκαλωσιάς για το έρμα στο υποβρύχιο Titan. Αν ήθελαν να φτιάξουν ένα υποβρύχιο για ιδιωτική χρήση, αυτό θα μπορούσε να μην είναι πρόβλημα. Αλλά αυτό ήταν ένα εμπορικό σκάφος» περιγράφει ο πολυεκατομμυριούχος.

«Έτσι, τους έστειλα ένα e-mail και τους ενημέρωσα ότι δεν ήθελα “να ταξιδέψω με αυτό το πράγμα”. Ζήτησα επιστροφή των χρημάτων που είχα δώσει για προκαταβολή» εξηγεί ο Κρις Μπράουν.

Υποβρύχιο Titan: Προειδοποιούσαν από το 2018 για ακραίο κίνδυνο

Δημοσίευμα του The New Republic, αποκαλύπτει πως ο πρώην διευθυντής υποβρύχιων επιχειρήσεων, της εταιρείας OceanGate, ο οποίος διοργάνωνε τα ταξίδια προς τον Τιτανικό είχε προειδοποιήσει για ακραίο κίνδυνο για τους επιβάτες, υποστηρίζοντας πως το βαθυσκάφος δεν έχει έχει ελεγχθεί επαρκώς για χρήση σε τόσο μεγάλο βάθος.

Μάλιστα, ο πρώην διευθυντής της εταιρείας, Ντέιβιντ Λόκριτζ, είχε υποβάλλει και μήνυση, προκειμένου να δείξει με τον πλέον επίσημο τρόπο πως διαφωνεί με την επιλογή της εταιρείας να προχωρήσει σε καταδύσεις με το υποβρύχιο Titan, χωρίς να έχουν προηγηθεί δοκιμές.

Ο Λόκριτζ ανέφερε, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ότι η αδυναμία να διεξαχθούν δοκιμές εξέθετε τους επιβάτες σε «πιθανό ακραίο κίνδυνο». «Αρχικά οι ενστάσεις για την ασφάλεια και τους ελέγχους ποιότητας για το υποβρύχιο Titan υποβλήθηκαν λεκτικά στο εκτελεστικό συμβούλιο της OceanGate. Αυτές οι ενστάσεις αγνοήθηκαν» προστίθεται στο κείμενο της μήνυσης.

Ο πρώην διευθυντής ανέφερε πως η εταιρεία είχε επιλέξει να βασιστεί σε ηχητικά τεστ – ήχους από ρωγμές ή ανοίγματα στο κέλυφος του υποβρυχίου – για τον εντοπισμό ελαττωμάτων αντί να προχωρήσεις σε πλήρη έλεγχο του.

«Αυτή είναι μια προβληματική επιλογή γιατί ο συγκεκριμένος τύπος ηχητικού ελέγχου θα δώσει αποτελέσματα λίγα δευτερόλεπτα πριν την διαρραγή (σ.σ. ένα από τα σενάρια που εξετάζονται για την τύχη του τουριστικού υποβρυχίου) και δεν θα ανιχνεύσει ελαττώματα που υπάρχουν πριν να εκτεθεί σε πίεση το βαθυσκάφος» έγραφε ο πρώην διευθυντής της OceanGate.

 

Πηγές:  news247/ ecozen

Photο: OCEAN GATE