Κ.Σκρέκας: Τέσσερα νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών

«Η ακρίβεια είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια” ανέφερε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων,  Κώστας  Σκρέκας  στη συνέντευξη τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων σχετικά με την προστασία των καταναλωτών, την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και κρουσμάτων κερδοσκοπίας, ανακοινώνοντας 4 νέα μέτρα.

Ποιά είναι τα 4 νέα μέτρα

 

  • Εξασφαλίζετε η μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση

Με ειδική πινακίδα αναδεικνύονται στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών κάνουν ήδη.Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται υπόψη η τιμή στο ράφι πριν της 20 Σεπτεμβρίου όπου ανακοινώνονται τα μέτρα.

Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ/κωδικό προϊόντος.

 

  • Αυστηρός έλεγχος στους προμηθευτές, όπως και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

 

  • Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά

Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e–katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά.

 

  • Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας

Αναβαθμίζετε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών,  η  τηλεφωνική γραμμή 1520 όσο και ο ειδικός ιστότοπος για τις καταγγελίες και θα δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου.