ΠΟΕΕΜΟ: Απλοποιείται το καθεστώς λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό επιλύοντας χρόνια προβλήματα
Εκδόθηκε η νέα ΚΥΑ με την οποία απλοποιείται σημαντικά το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, καθώς καταργούνται πολλές γραφειοκρατικές απαιτήσεις που προέβλεπε η προηγούμενη ΚΥΑ, μειώνεται το διαχειριστικό και οικονομικό βάρος με το οποίο επιφορτίζονται καθημερινά οι επιχειρήσεις , ενώ ταυτόχρονα εξορθολογίζεται το ύψος των προβλεπόμενων διοικητικών προστίμων και κυρώσεων. Η νέα ΚΥΑ επιλύει ορισμένα από τα πολύ σημαντικά χρόνια προβλήματα του κλάδου αναφέρει σε ανακοίνωση της η υπό σύσταση Πανελλήνια Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό.
Tι αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση:
- Αναγνωρίζεται για πρώτη φορά ρητά σε κανονιστικό (νομοθετικό) κείμενο, ότι μισθωτής των υπηρεσιών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό μπορεί να είναι και νομικό πρόσωπο και όχι μόνο φυσικό πρόσωπο. Επιλύεται έτσι το σημαντικότερο πρόβλημα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, το οποίο δημιουργούσε τεράστια προσκόμματα κυρίως στη συνεργασία των επιχειρήσεων μας με τα εγχώρια και αλλοδαπά τουριστικά γραφεία, με τα οποία συνάπτουμε συμβάσεις συνεργασίας για την εξυπηρέτηση των πελατών τους (τουριστών). Παράλληλα, εξαλείφεται και ένας από τους βασικότερους λόγους επιβολής διοικητικών προστίμων και κυρώσεων σε βάρος των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό για ανύπαρκτες παραβάσεις.
- Απλοποιείται σημαντικά το περιεχόμενο της έγγραφης σύμβασης μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό και απαλείφονται άσκοπες γραφειοκρατικές απαιτήσεις
(όπως π.χ. η καταχώριση του αριθμού ταυτότητας ή διαβατηρίου του μισθωτή και του οδηγού, η καταχώριση του αριθμού της άδειας οδήγησης του οδηγού και της μάρκας – τύπου του οχήματος, η καταχώριση του σημείου έναρξης της μίσθωσης κ.ά.), οι οποίες τέθηκαν με την προηγούμενη ΚΥΑ του 2018 χωρίς να εξυπηρετούν κανέναν απολύτως σκοπό, αλλά αντιθέτως δημιούργησαν πολλαπλά ζητήματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων και προσέθεσαν τεράστιο διαχειριστικό και οικονομικό βάρος στην καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων μας.
- Προβλέπεται για πρώτη φορά ρητά σε κανονιστικό (νομοθετικό) κείμενο, ότι στην έγγραφη σύμβαση μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό μπορεί να καταγράφεται και το σημείο αποβίβασης του μισθωτή, επιλύοντας έτσι ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό και αναγνωρίζοντας ουσιαστικά και σε κανονιστικό κείμενο τη νομιμότητα της εκτέλεσης προκαθορισμένης μεταφοράς (transfer) από τόπο σε τόπο (από σημείο Α σε σημείο Β), κάτι το οποίο έχει ήδη δεχθεί η νομολογία των διοικητικών δικαστηρίων.
- Μειώνονται σημαντικά τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις
Για την έλλειψη έγγραφης σύμβασης μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό ή την έλλειψη κάποιου από τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά στοιχεία αυτής, καθώς και για την έλλειψη των διακριτικών γνωρισμάτων των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό (μπλε λωρίδες) και δη, μειώνεται από 800€ σε 350€ το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο και από 30 ημέρες σε 10 ημέρες η προβλεπόμενη διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Ειδικά ως προς τη διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας (πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας) του οχήματος, τελικός στόχος της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. είναι η πλήρης κατάργησή της, σε εναρμόνιση με τις προβλέψεις του άρθρου 106 του νέου Κ.Ο.Κ. (ν. 5209/2025).
Σημειώνεται, συγκριτικά, ότι η ισχύουσα νομοθεσία για τα Ε.Δ.Χ. οχήματα (ταξί) προβλέπει κατά κανόνα την επιβολή διοικητικών προστίμων που κυμαίνονται από 5,87€ μέχρι 300€ και μάλιστα για πολύ σοβαρότερες παραβάσεις από αυτή της έλλειψης κάποιου υποχρεωτικού στοιχείου της έγγραφης σύμβασης μίσθωσης των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό. Ενώ ακόμα σπανιότερη είναι η διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί), η οποία προβλέπεται μόνο για συγκεκριμένες σοβαρές παραβάσεις και με χρόνο αφαίρεσης που ξεκινά από τις τρεις (3) ημέρες, και μόνο σε περίπτωση πολλαπλών υποτροπών υπερβαίνει τις 30 ημέρες. Ενώ για τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό, η διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος επιβαλλόταν καταχρηστικά και εντελώς άκριτα σχεδόν σε κάθε περίπτωση ελέγχου των οχημάτων μας. Και μάλιστα για 30 ημέρες, ακόμη και σε περίπτωση που διαπιστωνόταν για πρώτη φορά η έλλειψη έστω και ενός από τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά στοιχεία της έγγραφης σύμβασης μίσθωσης ή διαπιστωνόταν απόκλιση ακόμα και ενός εκατοστού στο πλάτος της μπλε λωρίδας του οχήματος (και όχι μόνο σε περίπτωση πολλαπλών υποτροπών, όπως ισχύει για τα Ε.Δ.Χ. οχήματα).
- Προβλέπεται ρητά, ότι σε περίπτωση πληρωμής του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου των 350€ επιστρέφονται άμεσα τα αφαιρεθέντα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, επιλύοντας έτσι ένα ακόμα μείζον πρόβλημα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, το οποίο προκαλούσε τεράστια οικονομική ζημία σε βάρος των επιχειρήσεων του κλάδου μας κατά τη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου.
Συνεχίζουμε ακατάπαυστα τις προσπάθειές μας, μέχρι την πλήρη ικανοποίηση του βασικού στόχου που έχουμε θέσει, που δεν είναι άλλος από τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των επιχειρήσεων μας, αναφέρει στην ανακοίνωση της η υπό σύσταση Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.) όπως αρμόζει σε μία φιλελεύθερη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καλώντας τις επιχειρήσεις του κλάδου να ενταχθούν στα Σωματεία μέλη της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. σε όλη τη χώρα.