Αν πας στη Θηρασιά….ψάξε να βρεις πως θα γυρίσεις…

Η ταλαιπωρία των κατοίκων της Θηρασιάς δεν έχει τέλος. Δεν είναι λίγες οι φορές που για τον έναν ή τον άλλο λόγο μένουν χωρίς συγκοινωνία  και χωρίς ενημέρωση για το αν θα μπορέσουν να πάνε στα σπίτια ή στις δουλειές τους. Στο κάδρο λόγω της τουριστικής περιόδου μπήκαν και οι επισκέπτες στους οποίους προσφέραμε άγχος, ανασφάλεια και επιπλέον κόστος γιατί θέλανε να γνωρίσουν τη Θηρασιά.

Πως η έκτακτη επιθεώρηση της λάντζας από το Λιμεναρχείο Θήρας έσπειρε σε επισκέπτες και κατοίκους τον πανικό

Σήμερα 9 Μαϊου το επιδοτούμενο δρομολόγιο της λάντζας ΑΛΜΙ στη 13:00  το μεσημέρι δεν πραγματοποιήθηκε, αφήνοντας κατοίκους και επισκέπτες να περιμένουν στον Αθηνιό και την Θηρασιά χωρίς να έχουν ενημερωθεί εκ των προτέρων για την ακύρωση – μετάθεση του δρομολογίου.

Συγκεκριμένα το δρομολόγιο που ήταν προγραμματισμένο  στη 13:00 το μεσημέρι δεν πραγματοποιήθηκε  καθώς το σκάφος είχε έκτακτη επιθεώρηση από το Λιμεναρχείο Θήρας, κανείς  όμως δεν θεώρησε σκόπιμο να ενημερώσει τους  κατοίκους αλλά  και τους επιχειρηματίες που  ξεναγούσαν επισκέπτες στο νησί της Θηρασιάς, για αυτή την εξέλιξη. Η επιθεώρηση του σκάφους ήταν γνωστή από το πρωϊ, όπως λένε οι πληροφορίες μας, ο χρόνος όμως που επιλέχθηκε για να γίνει ήταν πριν το προγραμματισμένο δρομολόγιο.

Οι κάτοικοι της Θηρασιάς για μια ακόμη φορά δεν ξέρανε πως και πότε θα πάνε στα σπίτια τους και όσοι επισκέπτες επέλεξαν να κλείσουν τις διακοπές τους στη Σαντορίνη με μια ξενάγηση στο νησί της Θηρασιάς αναζητούσαν τρόπο να επιστρέψουν για να προλάβουν πτήσεις και καράβια.

Πληροφορηθήκαμε για όλο αυτό το αλαλούμ που προκλήθηκε, από την “έκτακτη” επιθεώρηση του σκάφους από το Λιμεναρχείο Θήρας,  πριν ακόμη ανακοινωθεί ότι το δρομολόγιο μετατέθηκε για τις 14:50 , να σημειώσουμε εδώ ότι η ενημέρωση για την μετάθεση του δρομολογίου έγινε στις 14:20 και αναζητήσαμε απαντήσεις.

Απευθυνθήκαμε στο Λιμεναρχείο Θήρας για να μάθουμε τι θα γίνει με το δρομολόγιο και γιατί δεν υπήρχε ενημέρωση για την ακύρωση του δρομολογίου. Δώσαμε τα στοιχεία μας τουλάχιστον 5 φορές ζητώντας να μιλήσουμε με την Λιμενάρχη να μάθουμε ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις και γιατί δεν είναι ενήμεροι κάτοικοι και επισκέπτες για την ακύρωση – μετάθεση  του δρομολογίου. Μας ζητήσανε να υποβάλλουμε γραπτώς το αίτημα μας για να απαντηθεί…. Μετά την αντίδραση μας για τον χρόνο που απαιτείται για να απαντηθεί το γραπτό αίτημα και αφού δώσαμε και πάλι τα στοιχεία μας στην ίδια κλήση, απάντησαν ότι θα μας καλέσουν……. Καλέσαμε εμείς και πάλι καθώς κανείς δεν μας κάλεσε και αφού δώσαμε  τα στοιχεία μας σε τουλάχιστον 3 άτομα και  αλλάζοντας  ξαφνικά  και συνομιλητή …..ενώ η επικοινωνία ήταν σε εξέλιξη επαναλάβαμε το αίτημα μας και τα στοιχεία μας. Ενημερωθήκαμε ότι το δρομολόγιο θα γίνει με καθυστέρηση και αναμένεται να ανακοινωθεί η ώρα. Επιμείναμε να μιλήσουμε με την Λιμενάρχη για να λάβουμε και πάλι την απάντηση ότι θα μας καλέσουν. Μετά από 10 λεπτά και αφού ανακοινώθηκε από τους υπεύθυνους της  λάντζας, σε εφαρμογή, η ώρα του δρομολογίου, μας καλέσανε από το Λιμεναρχείο να μας ενημερώσουν ότι η Λιμενάρχης θα συμμετέχει σε κάποια συνάντηση και δεν μπορεί να μας μιλήσει…..

Το δρομολόγιο ανακοινώθηκε στις 14:20 ότι θα πραγματοποιηθεί στις 14:50, οι επισκέπτες στη Θηρασιά αναζητούσαν λύσεις που δεν είναι και τόσο εύκολες με την ΚΥΑ σε εφαρμογή και τα θαλάσσια ταξί να μην μπορούν να προσεγγίσουν τα λιμάνια.

Το κόστος της επιστροφής για τους επισκέπτες πολλαπλασιάστηκε και η αίσθηση της ηρεμίας που πρόσφερε η ξενάγηση στο νησί της Θηρασιάς αντικαταστάθηκε με το απόλυτο άγχος. Κάποιοι από τους επισκέπτες αν δεν έβρισκαν τρόπο να φύγουν πριν τις 14:50 από την Θηρασιά θα έχαναν την πτήση τους , ενώ κάποιοι άλλοι θα έχαναν το πλοίο καθώς αναχωρούσαν με  το Βlue Star. Όσο για τους κατοίκους για μια ακόμη φορά θα έφταναν στα σπίτια τους τουλάχιστον 2 ώρες μετά.

Το Λιμεναρχείο Θήρας δεν μπήκε στον κόπο να μας εξηγήσει ποτέ γιατί επέλεξε να κάνει την έκτακτη επιθεώρηση του σκάφους λίγο πριν το προγραμματισμένο τακτικό δρομολόγιο. Δεν θέλησε να μας απαντήσει ούτε ποια είναι η διαδικασία που θα έπρεπε να ακολουθείτε σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ποιος έχει την ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία κατοίκων και επισκεπτών αλλά και την δυσφήμιση της Σαντορίνης και της Θηρασιάς;

Οι επιθεωρήσεις των πλοίων πρέπει να γίνονται, αλλά δεν είδαμε ποτέ να καθυστερεί το Blue Star ή το Sea Jet γιατί γίνεται έκτακτη επιθεώρηση από το Λιμεναρχείο Θήρας, γιατί δεν ισχύει το ίδιο και για την λάντζα που εκτελεί τα επιδοτούμενα δρομολόγια Σαντορίνη – Θηρασιά; Ποιος φέρει την ευθύνη για χαμένες πτήσεις και πλοία και την ταλαιπωρία των επισκεπτών και των κατοίκων;

Είναι ή δεν είναι υποχρεωμένο  το Λιμεναρχείο Θήρας να επιλέξει να κάνει την έκτακτη επιθεώρηση του σκάφους σε χρόνο που δεν θα διαταράξει τα προγραμματισμένα δρομολόγια;

Υποχρέωση μας είναι αφού δεν μπορούμε να λάβουμε τις απαντήσεις από το Λιμεναρχείο Θήρας να απευθυνθούμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα για το  θέμα και τις ευθύνες .

Εκτός από το σημερινό περιστατικό τα επιδοτούμενα δρομολόγια της λάντζας Σαντορίνη – Θηρασιά έχουν ακυρωθεί αρκετές φορές χωρίς να υπάρχει η παραμικρή ενημέρωση των κατοίκων σε εύλογο χρόνο  όπως ορίζεται από την σύμβαση.  Επίσης πρόσφατα λόγω βλάβης του σκάφους δεν πραγματοποιήθηκαν τα συγκεκριμένα δρομολόγια παρότι η σύμβαση ορίζει ρητά πως θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν από το σκάφος αντικατάστασης το οποίο δεν φάνηκε ποτέ στα νερά της Θηρασιάς ανεξάρτητα του ότι αν δεν υπάρξει σκάφος αντικατάστασης η σύμβαση παύει να ισχύει. Υποχρέωση μας είναι επίσης να θέσουμε και αυτό το ερώτημα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και να μάθουμε επίσης αν το Λιμεναρχείο Θήρας σε αυτή την περίπτωση είχε στείλει την αντίστοιχη αναφορά για την ακύρωση των δρομολογίων στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Το αποτέλεσμα με την ακύρωση των δρομολογίων ανεξαρτήτως των λόγων είναι η ταλαιπωρία και η ομηρία των κατοίκων ενός ολόκληρου νησιού που απέχει λίγα μέτρα από την Σαντορίνη αλλά πολλά χιλιόμετρα από τις δυνατότητες μεταφοράς που έχουν οι κάτοικοι της Σαντορίνης και οι επισκέπτες της.

Η Θηρασιά δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα ούτε από το κράτος ούτε από τις υπηρεσίες του και αυτό δείχνουν και τα έργα που έπρεπε να έχουν ξεκινήσει από πέρυσι τον Απρίλιο, κανέναν όμως δεν φαίνεται να ενδιαφέρει πως θα ζήσουν  οι λιγοστοί κάτοικοι του νησιού που περιμένουν το καλοκαίρι να επιβιώσουν όπως δεν ενδιαφέρει κανέναν αν μπορούν να προσεγγίσουν την Σαντορίνη το χειμώνα αν χρειαστεί να πάνε εκτάκτως σε έναν γιατρό….

Δύο μέτρα και δύο σταθμά- Θηρασιά και Σαντορίνη γεννήθηκαν από το ίδιο ηφαίστειο αλλά φαίνεται πως ανήκουν σε διαφορετικό κράτος με διαφορετικούς κανόνες και αντιμετώπιση.

 

 

 

 

 

 

SHARE