Δήμαρχος Θήρας: Tα άμεσα έργα και οι καθυστερήσεις- Αναμένονται ΚΥΑ για περιοχές του νησιού -Η επόμενη μέρα

Για να μην έχουμε “μετασεισμούς” μεγαλύτερους από τους σεισμούς θα πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, ανέφερε ο Δήμαρχος Θήρας Νικόλαος Ζώρζος, σε συνέντευξη του στο SantoriniMagazine.

Συζητήσαμε με τον κ.Ζώρζο, για το που βρισκόμαστε σε σχέση με την επόμενη μέρα της Σαντορίνης, μια που το γεωλογικό φαινόμενο βρίσκεται σε ύφεση και η τουριστική περίοδος πλησιάζει. Για τα άμεσα έργα που απαιτούνται, για την μείωση του κατολισθητικού κινδύνου στην Καλντέρα, που θα ορίσουν σε μεγάλο βαθμό και τον τρόπο που θα λειτουργήσει το νησί φέτος. Τί διαφαίνεται για το άμεσο μέλλον του νησιού αλλά και τα εμπόδια που υπάρχουν παρά την κατάσταση έκτακτης ανάγκης , αποτέλεσμα των οποίων είναι οι καθυστερήσεις σε σημαντικά ζητήματα. Την αναζήτηση των εργολάβων για τα έργα, αλλά και τις προσφυγές τους παρά την κατάσταση που βρίσκεται το νησί. Από την συζήτηση μας και το ρεπορτάζ διαπιστώνουμε ότι ακόμη μια φορά το νησί της Σαντορίνης παρά τις σεισμικές ακολουθίες και την κινητοποίηση της Πολιτικής Προστασίας τελεί σε αναμονή,  για τις σημαντικές αποφάσεις που αφορούν το νησί και πρέπει να ληφθούν από την Πολιτεία . Και σε ομηρία από μελέτες που εξαντλούν το χρονικό περιθώριο για την εκπόνηση τους παρά την ανάγκη για την επίσπευση τους.

“Έχουμε ιεραρχήσει τις διεκδικήσεις μας έχουμε θέσει κάποια πράγματα στην κυβέρνηση και θα θέσουμε και άλλα υπόψη της ώστε να συνδράμει και στο θέμα των υποδομών, κάποιες από τις οποίες υπολείπονται εδώ και χρόνια .Κάποιες άλλες υποδομές φάνηκε πως είναι πιο απαραίτητες μετά από αυτή τη σεισμική  ακολουθία. Καταδείχθηκε αυτό,  όπως και τα θέματα της χωρικής τακτοποίησης που θεωρώ πλέον ότι είναι μείζον θέμα και αυτό αναδεικνύεται και μέσα από αυτή την κατάσταση που περάσαμε, τη σεισμική ακολουθία, πρέπει αυτά να επισπευσθούν ως έργα”, μας ανέφερε.

Ήδη κάποια ειπώθηκε ότι χρηματοδοτούνται όπως τα άμεσα έργα στα πρανή της καλντέρας , των επειγόντων έργων. Σήμερα  ( 28 Φεβρουαρίου) ο κ. Λέκκας θα καταθέσει την μελέτη μπορεί και την Τρίτη λόγω της απεργίας, και σε συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου- κάναμε μια διαβαθμική σύμβαση καθώς τα έργα που είχαν γίνει την προηγούμενη δεκαετία φορέας υλοποίησης φαίνεται ο Δήμος Θήρας, για αυτό έγινε και η διαβαθμική σύμβαση- ώστε να προχωρήσουν άμεσα, με το άρθρο 32/4412 με το κατεπείγον. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα πάρει 2 μήνες η προετοιμασία. Είχαμε μια συνεργασία τις προηγούμενες ημέρες με τον Περιφερειάρχη μια που βγήκε η χρηματοδότηση. Μετά από δύο μήνες θα ξεκινήσουν αυτά τα έργα γιατί αυτή είναι η διαδικασία. Θα προχωρήσουμε μετά στα δεύτερης φάσης έργα που θα είναι πιο μεγάλα πιο σημαντικά και χρειάζεται πολύ μεγαλύτερος προϋπολογισμός από αυτόν”.

 

Δεν έχει βρεθεί εργολάβος για να αναλάβει το έργο για την θαλάσσια πύλη διαφυγής στην Βλυχάδα

” Το θέμα της θαλάσσιας πύλης διαφυγής δόθηκε στην ΜΟΜΚΑ για να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες. Εφόσον βρεθεί εργολάβος γιατί αυτή τη στιγμή γίνεται αναζήτηση και δεν έχει βρεθεί ακόμη εργολάβος που να έχει διαθεσιμότητα. Αυξήθηκε και ο προϋπολογισμός του έργου, θεωρήθηκε απαραίτητο γιατί στο νησί είναι ακριβότερα τα υλικά σε σχέση με τις τιμές που δίνει το κράτος για κάθε εργασία και κάθε έργο. Εφόσον βρεθεί ο εργολάβος φαίνεται ότι μπορεί τον Απρίλιο να ξεκινήσει η κατασκευή της θαλάσσιας πύλης διαφυγής στη Βλυχάδα”

SantoriniMagazine: Για τα άμεσα έργα στα πρανή της Καλντέρας για την μείωση του κατολισθητικού κινδύνου είχαν εγκριθεί κονδύλια από τον Μάϊο του 2024 για την μελέτη

“Αυτή η μελέτη γίνεται τώρα”

SantoriniMagazine: Ναι αλλά ξεκίνησε πέρυσι τον Απρίλιο (σημείωση Μάϊο)

“Καθυστέρησε ο ΟΑΣΠ  να κάνει τις μελέτες”

SantoriniMagazine: Αν έχουμε ανάλογη καθυστέρηση πως θα αντιδράσετε;

” Αυτό που έκανα διαρκώς όλο το προηγούμενο χρονικό διάσημα ήταν η άσκηση πίεσης προκειμένου να συντομευθεί. Το ίδιο θα κάνω και τώρα θα ασκήσω την μεγαλύτερη πίεση που μπορεί να ασκηθεί από έναν οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης”.

SantoriniMagazine: Ο κ. Λέκκας σε συνέντευξη του μας ανέφερε ότι απαιτούνται 12- 14 μέρες για να ολοκληρωθούν τα έργα και 1,5 μήνας για να προχωρήσει η διαδικασία. Είμαστε όμηροι ένα ολόκληρο νησί από πέρυσι τον Απρίλιο για 12 ημέρες εργασιών;

” Εγώ ακούω το 12ήμερο που λέει ο κ. Λέκκας με ικανοποίηση αλλά δεν ξέρω αν τούτο αποδειχθεί ότι έτσι θα είναι. Θυμάμαι για παράδειγμα τα έργα που γίνανε στην περιοχή του Παλαιού λιμανιού των Φηρών. Ότι αφορούσε φράχτες, δίχτυα κλπ, έπρεπε να βρεθεί ελικόπτερο για να κατέβει καθώς δεν υπήρχε άλλος τρόπος. Δεν ξέρω λοιπόν αν απαιτείται μόνο ένα 12ήμερο.Μακάρι τούτο να συμβεί το ακούω με ικανοποίηση και εύχομαι να συμβεί.

SantoriniMagazine: Σε διαφορετική περίπτωση θα έχουμε πρόβλημα λειτουργίας στα λιμάνια;

” Στο λιμάνι στο Αμμούδι νομίζω ότι θα υπάρχει κάποια απόφαση εντός των επόμενων ημερών. Αλλά αυτό περιμένω να το δω δεν μπορώ να πω κάτι το οποίο δεν αφορά τον Δήμο Θήρας μόνο.Αν με ρωτούσατε για κάτι που αφορά τον Δήμο μόνο θα σας έλεγα με περισσότερη βεβαιότητα αυτό θα γίνει τότε. Και επιφυλασσόμενος κάθε φορά για το τι μπορεί να προκύψει δε μια διαδικασία διαγωνιστική και αυτή της διαπραγμάτευσης όπως ορίζει το άρθρο 32/4412.

 

Για το χώρο στάθμευσης στην Οία έγινε προσφυγή από τον εργολάβο και θα καθυστερήσει το έργο

 

“Η δημοπράτηση του χώρου στάθμευσης απέναντι από την κοινότητα της Οίας για παράδειγμα” – Σημειώνουμε ότι οι χώροι στάθμευσης εκτός από το γεγονός ότι είναι απαραίτητοι μπήκαν στο κάδρο ως λύση για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που μπήκε το νησί πέρυσι και τα μέτρα που ορίστηκαν με ΚΥΑ  προκειμένου να λειτουργήσει το λιμάνι του Αμμουδίου- ” Απαραίτητο έργο για την εύρυθμη λειτουργία. Εγινε προσφυγή του εργολάβου. Αυτό το έργο πάει πίσω και λέω το εξής για να ακουστεί, πως σε μια περίοδο τέτοια δεν σκέφτεται ο εργολάβος ότι θα πρέπει να αποφύγει τέτοιου είδους ενέργειες καθώς το νησί βρίσκεται σε μια κατάσταση άλλη από αυτή που βρισκόταν” .

SantoriniMagazine: Ναι αλλά και το κράτος όταν είμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα έπρεπε να παρακάμπτει αυτές τις διαδικασίες. Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό;

” Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει τέτοιος τρόπος”

SantoriniMagazine: Βούληση δεν υπάρχει ή τρόπος;

“Τρόπος δεν υπάρχει . Αν η νομοθεσία πει ότι αυτά παρακάμπτονται σε τέτοιες καταστάσεις – έκτακτης ανάγκης ή ειδικής κινητοποίησης όπως υπάρχει σε άλλο άρθρο του νόμου τότε αυτό αντιμετωπίζεται”

SantoriniMagazine: Έχετε κάποια πληροφορία για το πως θα λειτουργήσει το νησί τουλάχιστον τα λιμάνια (Παλαιό λιμάνι Φηρών – Αμμουδι – Αθηνιός); 

” Θα γίνουν συσκέψεις και με την παρουσία των επιστημονικών επιτροπών για να ληφθούν οριστικά μέτρα”

SantoriniMagazine: Θα υπάρχουν περιοριστικά μέτρα;

” Θα υπάρχουν κοινές υπουργικές αποφάσεις αυτό έχω αντιληφθεί από τις συζητήσεις που έχουν γίνει. Θα υπάρχουν ΚΥΑ οι οποίες θα ορίζουν τον τρόπο λειτουργίας της κάθε περιοχής. Μέχρι να γίνουν τουλάχιστον τα άμεσα έργα. Αυτό διαφαίνεται από τις συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα.

SantoriniMagazine: Σε σχέση με τα μέτρα στήριξης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων έχετε προχωρήσει αυτή τη διαδικασία; Υπήρξε και ένα ομόφωνο ψήφισμα από το Δημοτικό Συμβούλιο.

“Στην πρώτη σύσκεψη που θα γίνει θα τεθεί εκ νέου”

SantoriniMagazine: Είστε σε επαφή με τα Υπουργεία και πως σας αντιμετωπίζουν ;

” Είμαι σε επαφή με τα υπουργεία σε ορισμένα πράγματα τελώ σε αναμονή σε άλλα φαίνεται ότι εισακουστήκαμε. Ελπίζω ότι θα ακουστούμε καθώς δεν θεωρώ ότι διεκδικούμε κάτι εκτός λογικής”.

SantoriniMagazine: Για τα μεγάλα έργα Μαρίνα – Λιμάνι;

” Το λιμάνι άρχισε να μελετάται μετά το θέμα που έληξε με την αλλαγή θέσης του καλωδίου του ΑΔΜΗΕ. Μετά το έγγραφο που πήραμε για την μετακίνηση του καλωδίου από πίεση που ασκήσαμε ως Δήμος και Λιμενικό Ταμείο Θήρας. Έχει περάσει περίπου ένας μήνας που έχει ξεκινήσει η μελέτη.”

SantoriniMagazine: Με το θέμα της επικοινωνίας του Δήμου Θήρας με τους υποψήφιους επισκέπτες τι έχετε κάνει;

” Εχουμε κάνει αρκετές ενέργειες για αυτό θα φανεί το επόμενο διάστημα”

SantoriniMagazine: Ποιο είναι το μήνυμα της Δημοτικής Αρχής προς τους κατοίκους  καθώς υπάρχει ανησυχία για το τι θα συμβεί την επόμενη μέρα αναφορικά με τον τουρισμό και την λειτουργία των καταστημάτων στο Αμμούδι στο παλαιό λιμάνι των Φηρών στην Καλντέρα.

” Θα πρέπει σιγά σιγά να περάσουμε σε μια κανονικότητα με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια που θα πρέπει να παρέχεται τόσο στον κάτοικο όσο και στον επισκέπτη. Το θέμα της μηδενικής διακινδύνευσης δεν υπάρχει πουθενά στον πλανήτη. Αλλά σιγά σιγά για να μην έχουμε “μετασεισμούς” μεγαλύτερους των σεισμών , μεταφορικά το λέω, θα πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα μας”.

 

 

SHARE